Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö : Laskuntarkastajan työtehtävissä kehittyminen
Junnilainen, Pilvi (2023)
Junnilainen, Pilvi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047684
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305047684
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö kirjoitettiin päiväkirjamuotoisena seuraten laskuntarkastajan työtehtäviä Osuuskauppa KPO:n taloushallintopalveluissa 10 viikon ajan. Päiväkirjaosuus toteutettiin kirjaamalla päivittäin opiskelijan omia havaintoja ja onnistumisia keskittyen erityisesti ongelmatilanteiden ratkaisemiseen, sidosryhmätyöskentelyyn ja vuorovaikutustaitoihin työpaikalla. Jokaisen raportointiviikon päätteeksi kirjoitettiin analyysi kuluneesta viikosta.
Opinnäytetyön tarkoituksena ja tavoitteena oli kehittää opiskelijan omaa osaamista ja ammattitaitoa perehtymällä syvällisemmin omaan työhön ja myös muihin taloushallinnon osa-alueisiin teoriatasolla. Tämä tapahtui päiväkirjaraportoinnin ja analysoinnin lisäksi tutustumalla taloushallinnon kirjallisuuteen, yrityksen sisäisiin ohjeistuksiin ja aiheesta tehtyihin opinnäytetöihin.
Tehdyn raportoinnin, aihealueen kirjallisuuteen tutustumisen ja opinnäytetyön kirjoittamisprosessin avulla opiskelija syvensi omien työtehtäviensä tuntemusta ja kehitti omaa havainnointikykyään ja ammattitaitoaan. Myös oman työn sidosryhmätyöskentelyyn ja vuorovaikutustaitojen merkitykseen omassa työssä tuli kiinnitettyä erityistä huomiota.
Opinnäytetyön tarkoituksena ja tavoitteena oli kehittää opiskelijan omaa osaamista ja ammattitaitoa perehtymällä syvällisemmin omaan työhön ja myös muihin taloushallinnon osa-alueisiin teoriatasolla. Tämä tapahtui päiväkirjaraportoinnin ja analysoinnin lisäksi tutustumalla taloushallinnon kirjallisuuteen, yrityksen sisäisiin ohjeistuksiin ja aiheesta tehtyihin opinnäytetöihin.
Tehdyn raportoinnin, aihealueen kirjallisuuteen tutustumisen ja opinnäytetyön kirjoittamisprosessin avulla opiskelija syvensi omien työtehtäviensä tuntemusta ja kehitti omaa havainnointikykyään ja ammattitaitoaan. Myös oman työn sidosryhmätyöskentelyyn ja vuorovaikutustaitojen merkitykseen omassa työssä tuli kiinnitettyä erityistä huomiota.