Asiakkuuspäällikön kehittyminen henkilöstöpalvelualalla
Leinonen, Esa Petteri (2023)
Leinonen, Esa Petteri
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116492
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116492
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käytiin läpi asiakkuuspäällikön kehittymistä työssään pohjoismaisessa henkilöstöpalveluyrityksessä sen Suomen sivuliikkeessä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja kehittää kirjoittaneen asiakkuuspäällikön tekemiä työtehtäviä ja ammattitaitoa ja löytää uusia keinoja ja oivalluksia, joilla asiakkuuspäällikkö voisi kehittää itseään ja pystyisi suoriutumaan työstään paremmin ja tehokkaammin.
Opinnäytetyö sai alkunsa nykyisen tilanteen analysoimisesta ja tavoitteiden asettamisesta, jonka jälkeen työtä seurattiin yhdeksän viikon ajan raportoiden päiväkirjamaisesti ja pohtien jokaisen päivän tapahtumia. Jokaisen viikon päätteeksi asiakkuuspäällikkö analysoi ammatillista kehittymistään viikkoanalyysin avulla.
Opinnäytetyön aikana asiakkuuspäällikkö analysoi ja kehitti asiantuntijuuttaan niin teoreettisella kuin suorittavalla tasolla. Kehittymistä seurattiin yhdeksän viikon ajan, kahdeksaa eri teemaa seuraten. Jokaisella viikolla asiakkuuspäällikkö keskittyi kyseisen viikon teeman havainnoimiseen.
Opinnäytetyön suorittaminen on auttanut kirjoittavaa asiakkuuspäällikköä oppimaan uusia tapoja ratkaista ongelmia ja kehittänyt tätä olemaan ammattitaitoisempi työssään. Opinnäytetyön suorittamisesta kertyneet kokemukset auttoivat asiakkuuspäällikköä oivaltamaan omien asiakkaiden tärkeys ja kumppanuuden luomisen tuomat hyödyt, sekä sen miten oma hyvinvointi vaikuttaa työssä jaksamiseen ja onnistumiseen.
Opinnäytetyö sai alkunsa nykyisen tilanteen analysoimisesta ja tavoitteiden asettamisesta, jonka jälkeen työtä seurattiin yhdeksän viikon ajan raportoiden päiväkirjamaisesti ja pohtien jokaisen päivän tapahtumia. Jokaisen viikon päätteeksi asiakkuuspäällikkö analysoi ammatillista kehittymistään viikkoanalyysin avulla.
Opinnäytetyön aikana asiakkuuspäällikkö analysoi ja kehitti asiantuntijuuttaan niin teoreettisella kuin suorittavalla tasolla. Kehittymistä seurattiin yhdeksän viikon ajan, kahdeksaa eri teemaa seuraten. Jokaisella viikolla asiakkuuspäällikkö keskittyi kyseisen viikon teeman havainnoimiseen.
Opinnäytetyön suorittaminen on auttanut kirjoittavaa asiakkuuspäällikköä oppimaan uusia tapoja ratkaista ongelmia ja kehittänyt tätä olemaan ammattitaitoisempi työssään. Opinnäytetyön suorittamisesta kertyneet kokemukset auttoivat asiakkuuspäällikköä oivaltamaan omien asiakkaiden tärkeys ja kumppanuuden luomisen tuomat hyödyt, sekä sen miten oma hyvinvointi vaikuttaa työssä jaksamiseen ja onnistumiseen.