Extreme-matkojen tuotteistaminen
Kaarlela, Henna (2009)
Kaarlela, Henna
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403184604
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403184604
Tiivistelmä
Tein työn toimeksiantona yritykselle Pulp Management Agency (PMA). Yritys sijaitsee Helsingissä ja on yksi Euroopan johtavia Sport management -yrityksiä. Heidän pääpainonsa on extreme-urheilijoiden manageroinnissa.
Työni tavoitteena oli koota kattava valikoima kohteita maailmalta, joissa on mahdollista harrastaa exfreme-urheilua sekä paketoida tuotteet, jotta ne olisi mahdollista tuoda markkinoille. Työn kohderyhmänä on nuoret aikuiset. Valitsin kohteet sen mukaan mikä vastaa kohderyhmän odotuksia.
Extreme-urheilua ei ole rajattu tiettyihin urheilulajeihin. Sanotaan, että kaikki mikä saa kehossa adrenaliinin virtaamaan, on extremeä. Työssä olen etsinyt kohteita, joissa voi harrastaa lainelautailua sekä lumilautailua. Olen kirjoittanut kohteista tuoteselosteen, josta tulee ilmi tietoa kohteesta sekä josta asiakas saa mahdollisia tuntemuksia kohteesta, kohdevalintaa tehtäessä. Kohteet, jotka valitsin työhöni, ovat hiukan erikoisempia mitä nonnaalisti näkee markkinoilla. Lumilautailukohteita ovat Japani, Kanada, Uusi-Seelanti sekä Australia. Surffauskohteita ovat Bali, Etelä-Afrikka, Malediivit, Havaji, Ranska ja Portugali.
Etsin myös alan suurimpia tapahtumia maailmalta, joihin olisi mahdollista tehdä lumilautailupakettimatkoja Suomesta. Tapahtuma Air & Style järjestetään Saksassa sekä Itävallassa sekä alan suurin tapahtuma X-Games joka järjestetään vuosittain Yhdysvalloissa Aspenissa.
Työssä esitellään lyhyesti alan leirejä. Toimeksiantajayrityksellä on mahdollisesti tarkoituksena ottaa ne osaksi paketoimisia myöhemmässä vaiheessa. Etsin kohdemaasta mahdollisia yhteistyökumppaneita niin hotelleja kuin erilaisia tapahtumajärjestäjiä.
Teoriaosuudessa syvennyn markkinoinnin, segmentoinnin, hinnoittelun, tuotteistamisen sekä matkailun teoriaan.
Työni tavoitteena oli koota kattava valikoima kohteita maailmalta, joissa on mahdollista harrastaa exfreme-urheilua sekä paketoida tuotteet, jotta ne olisi mahdollista tuoda markkinoille. Työn kohderyhmänä on nuoret aikuiset. Valitsin kohteet sen mukaan mikä vastaa kohderyhmän odotuksia.
Extreme-urheilua ei ole rajattu tiettyihin urheilulajeihin. Sanotaan, että kaikki mikä saa kehossa adrenaliinin virtaamaan, on extremeä. Työssä olen etsinyt kohteita, joissa voi harrastaa lainelautailua sekä lumilautailua. Olen kirjoittanut kohteista tuoteselosteen, josta tulee ilmi tietoa kohteesta sekä josta asiakas saa mahdollisia tuntemuksia kohteesta, kohdevalintaa tehtäessä. Kohteet, jotka valitsin työhöni, ovat hiukan erikoisempia mitä nonnaalisti näkee markkinoilla. Lumilautailukohteita ovat Japani, Kanada, Uusi-Seelanti sekä Australia. Surffauskohteita ovat Bali, Etelä-Afrikka, Malediivit, Havaji, Ranska ja Portugali.
Etsin myös alan suurimpia tapahtumia maailmalta, joihin olisi mahdollista tehdä lumilautailupakettimatkoja Suomesta. Tapahtuma Air & Style järjestetään Saksassa sekä Itävallassa sekä alan suurin tapahtuma X-Games joka järjestetään vuosittain Yhdysvalloissa Aspenissa.
Työssä esitellään lyhyesti alan leirejä. Toimeksiantajayrityksellä on mahdollisesti tarkoituksena ottaa ne osaksi paketoimisia myöhemmässä vaiheessa. Etsin kohdemaasta mahdollisia yhteistyökumppaneita niin hotelleja kuin erilaisia tapahtumajärjestäjiä.
Teoriaosuudessa syvennyn markkinoinnin, segmentoinnin, hinnoittelun, tuotteistamisen sekä matkailun teoriaan.