Soodakattiloiden tuotehallinnan palauteprosessin kuvaus
Oksanen, Aleksi (2024)
Oksanen, Aleksi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403275294
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403275294
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli esitellä ANDRITZ Oy:n Recovery and Power (KRP) divisioonan alla toimivan soodakattiloiden tuotehallintayksikön (Recovery Boiler Product Management) palauteprosessin kulku.
Työssä syvennyttiin suunnittelutyön eri alalajeihin: tekninen suunnittelu, mekaaninen suunnittelu, rakennesuunnittelu, ja kommunikointiin eri osa-alueiden kesken. Esille tuotiin, minkälaista tietoa eri alkuperistä kerätään, suunnittelusta tullut palaute, projekteista tullut palaute, sekä käyttäjältä tullut palaute. Lisäksi tutkittiin ongelmien, raporttien ja palautteiden vaikutuksia organisaation eri osa-alueisiin, sekä mitä toimenpiteitä nämä aiheuttavat.
Työssä käsiteltiin ANDRITZ Oy:n liiketoiminnan perustana olevat näkökulmat ‘terveys, turvallisuus ja ympäristö’, sekä näiden lisäksi käsiteltiin myös yrityksen laatu- ja kehitystoiminnan perustana olevaa jatkuvaan parantamiseen tähtäävää ja asiakkaalle lisäarvoa tuottavaa toimintaa, sekä näihin käytettäviä työkaluja. Yleisesti käytössä olevia työkaluja verrattiin myös yrityksellä käytössä oleviin ongelmanratkaisutyökaluihin ja palautteen keruumenetelmiin.
Työssä syvennyttiin suunnittelutyön eri alalajeihin: tekninen suunnittelu, mekaaninen suunnittelu, rakennesuunnittelu, ja kommunikointiin eri osa-alueiden kesken. Esille tuotiin, minkälaista tietoa eri alkuperistä kerätään, suunnittelusta tullut palaute, projekteista tullut palaute, sekä käyttäjältä tullut palaute. Lisäksi tutkittiin ongelmien, raporttien ja palautteiden vaikutuksia organisaation eri osa-alueisiin, sekä mitä toimenpiteitä nämä aiheuttavat.
Työssä käsiteltiin ANDRITZ Oy:n liiketoiminnan perustana olevat näkökulmat ‘terveys, turvallisuus ja ympäristö’, sekä näiden lisäksi käsiteltiin myös yrityksen laatu- ja kehitystoiminnan perustana olevaa jatkuvaan parantamiseen tähtäävää ja asiakkaalle lisäarvoa tuottavaa toimintaa, sekä näihin käytettäviä työkaluja. Yleisesti käytössä olevia työkaluja verrattiin myös yrityksellä käytössä oleviin ongelmanratkaisutyökaluihin ja palautteen keruumenetelmiin.