Asiakastilaisuuden järjestäminen osana asiakassuhdetoiminnan kehittämistä : Case: KalaValtanen Oy
Raitanen, Sanna (2016)
Raitanen, Sanna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604265121
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604265121
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli järjestää onnistunut asiakastilaisuus työn toimeksiantaja KalaValtanen Oy:n asiakkaille. Tilaisuus järjestettiin 31.10.2015 yhteistyössä HC Ässät Pori Oy:n kanssa Isomäki Areenalla Ässien ja Lukon välisessä jääkiekko-ottelussa. Tilaisuuden yhteydessä toimeksiantaja oli illan otteluisäntä, mikä lisäsi yrityksen ja sen vieraiden näkyvyyttä ottelun aikana. Tilaisuuden avulla haluttiin saada palautetta ja ideoita tulevia tilaisuuksia varten, sillä toimeksiantajalla ei ollut aiempaa kokemusta tilaisuuksista tai niiden järjestämisestä. Tarkoituksena oli myös sidosryhmätoiminnan aktivointi, Ässien kanssa tehtävän yhteistyön laajentaminen ja asiakkuuksien syventämien. Tilaisuuden kohderyhmänä oli KalaValtasen paikalliset asiakkaat.
Työn teoriaosuudessa käsitellään yrityksen verkostoa ja sidosryhmätoimintaa, sekä niiden merkitystä yrityksen toiminnan kannalta. Lisäksi teoriassa tarkastellaan yrityksen tapahtumamarkkinointia ja onnistuneen tapahtuman järjestämisen eri vaiheita.
Tilaisuudesta kerättiin palautetta kyselylomakkeen ja havainnoinnin avulla. Palautteessa todettiin, että kyseinen tilaisuus oli ideana toimiva. Vieraat kaipasivat kuitenkin ennen ottelun alkua jonkinlaista tilaisuutta, joka olisi selkeyttänyt tilaisuuden alkua ja jossa olisi ollut paremmin aikaa ja tilaa keskinäiselle kommunikoinnille. Muilta osin tilaisuutta pidettiin onnistuneena.
Tilaisuudesta saadun kokemuksen, palautteen ja havainnoinnin perusteella KalaValtanen on ryhtynyt suunnittelemaan yhteistyövaihtoehtoja HC Ässät Pori Oy:n kanssa kaudelle 2016–2017. Suunnitelmia ei ole vielä viety eteenpäin, mutta palautteen mukaisesti kehitettyjä asiakastilaisuuksia tullaan järjestämään myös tulevaisuudessa.
Työn teoriaosuudessa käsitellään yrityksen verkostoa ja sidosryhmätoimintaa, sekä niiden merkitystä yrityksen toiminnan kannalta. Lisäksi teoriassa tarkastellaan yrityksen tapahtumamarkkinointia ja onnistuneen tapahtuman järjestämisen eri vaiheita.
Tilaisuudesta kerättiin palautetta kyselylomakkeen ja havainnoinnin avulla. Palautteessa todettiin, että kyseinen tilaisuus oli ideana toimiva. Vieraat kaipasivat kuitenkin ennen ottelun alkua jonkinlaista tilaisuutta, joka olisi selkeyttänyt tilaisuuden alkua ja jossa olisi ollut paremmin aikaa ja tilaa keskinäiselle kommunikoinnille. Muilta osin tilaisuutta pidettiin onnistuneena.
Tilaisuudesta saadun kokemuksen, palautteen ja havainnoinnin perusteella KalaValtanen on ryhtynyt suunnittelemaan yhteistyövaihtoehtoja HC Ässät Pori Oy:n kanssa kaudelle 2016–2017. Suunnitelmia ei ole vielä viety eteenpäin, mutta palautteen mukaisesti kehitettyjä asiakastilaisuuksia tullaan järjestämään myös tulevaisuudessa.