"sadutus" - Selaus asiasanan mukaan Laurea-ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-17 / 17
-
"Dinosaurusperhosen hullut päivät" : Päiväkodin arkea lasten näkökulmasta
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)Opinnäytetyömme on toiminnallinen projekti, joka keskittyy leikki-ikäisten lasten mielipiteiden, ajatusten ja kokemusten esille tuomiseen. Rajasimme käsiteltäväksi aiheeksi päivähoidon, mutta sen puitteissa lapset saivat ... -
Karjalanpiirakkahirviö ja muita tarinoita. Ruotsinsuomalaisten lasten keilen ja kulttuurin tukeminen.
(2020)Tiivistelmä Karjanlapiirakkahirviö ja muita tarinoita. Ruotsinsuomalaisten lasten kielen ja kulttuurin tukeminen. Cattle pie monster and other stories. Supporting the language and culture of Swedish-Finnish ... -
”Kerro minulle satu”- Nyt on viskareiden vuoro kertoa satuja
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä sadutusmenetelmä tutuksi erään päiväkodin seitsemälle 4-5-vuotiaalle lapselle sekä ryhmän henkilökunnalle. Opinnäytetyön avulla haluttiin tarkastella, miten lasten ... -
Kouluikäisen diabeetikkolapsen kesä
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)Nuoruustyypin (T1Dm) diabetes on aineenvaihduntasairaus, joka on maailmassa yleisintä alle 15-vuotiailla suomalaisilla lapsilla. Hoito on lapsille ja perheille vaativaa. Hoidon perusperiaatteita ovat insuliinin annostelu, ... -
Lapsen päivähoitoaamu - vanhemman ja lapsen kertomana
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyö on toteutettu lohjalaisessa päiväkodissa. Tarkoitus oli saada lapsen ääni kuuluviin saduttamalla lapsia ja osallistaa lapsia lapsilähtöisesti. Tämä opinnäytetyö on laadullinen tutkimus. Tutkimuspäiväkodista ... -
Lapset kameran takana
(Talentia, 2014) -
"Mikä minusta tulee isona?" - Sadutusta päiväkodissa
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2010)Teimme toiminnallisen opinnäytetyömme eräässä vantaalaisessa päiväkodissa. Toimintaamme osallistui päiväkodin yksi lapsiryhmä, jossa oli 16 lasta. Lapset olivat iältään 3-5-vuotiaita. Aloitimme opinnäytetyöprosessimme ... -
”Mua ei pelota mikään!” – Lasten pelkojen näkyväksi tekeminen luovien menetelmien avulla
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyömme oli toiminnallinen projekti, joka koostui toiminnan suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista. Toiminnallista osuutta täydensimme työmme tietoperustalla. Opinnäytetyömme toteutui Laurea-ammattikorkeakoulun ... -
Musiikkikasvatushetket lasten osallisuuden ja yhteisöllisyyden vahvistajina varhaiskasvatuksessa
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimintamalli, jonka avulla oli mahdollista vahvistaa ja tukea lasten osallisuutta ja yhteisöllisyyttä varhaiskasvatuksessa lapsilähtöisesti. Toisena kehittämistyön tavoitteena ... -
Muumiperheen matkassa kohti suurta seikkailua - lasten sadutusta eri toimintaympäristöissä
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)Tämä toiminnallinen opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Päivälehden museon sekä erään helsinkiläisen päiväkodin kanssa syksyllä 2010. Päivälehden museon toiveena oli saada ohjattua toimintaa alle kouluikäisille lapsille. ... -
Saduilla pienryhmäksi
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2013)Tämä opinnäytetyö käsittelee sadutusta sekä toiminnallisia menetelmiä pienryhmän ryhmäytymisen tukena. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja se toteutettiin 4-vuotiaden lasten pienryhmänä. Toimintakertoja oli yhteensä kuusi. ... -
Sadutus aidon kohtaamisen välineenä varhaiskasvatuksessa
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)Toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on sadutus lapsen aidon kohtaamisen välineenä varhaiskasvatuksessa. Toteutimme opinnäytetyön toiminnallisen osion helsinkiläisessä yksityisessä päiväkodissa. Päiväkodissa toimii ainoastaan ... -
Sadutus, sadut ja tarinat varhaiskasvatuksessa
(2020)Portfolio-opinnäytetyöni on ”työkalupakki” itselle tulevassa varhaiskasvatuksen opettajan työssä käytettäväksi noin 3-5-vuotiaiden lasten kanssa. Tärkeimmät ”työkalut” ovat sadutus, sadutusmenetelmä ja satujen, tarinoiden ... -
"Siitä tulee paha mieli" : Kiusaamisen ennaltaehkäisy varhaiskasvatuksessa luovin menetelmin
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyömme oli toiminnallinen ja se toteutettiin osana VKK-Metron Tukevasti alkuun – hanketta. Opinnäytetyömme toiminnallinen osuus suoritettiin eräässä Vantaan kaupungin päiväkodissa elo-syyskuussa 2010 5—6 – vuotiaiden ... -
"Vau, sadun maailma!" Lapsilähtöinen projekti - Lasten sadut näkyviksi luovin menetelmin
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)Teimme toiminnallisen opinnäytetyömme yhteistyössä erään vantaalaisen päiväkodin kanssa. Toteutimme toiminnalliset osuudet 22 lapsen esiopetusryhmässä. Varsinaisia toimintakertoja oli yhteensä yhdeksän ja ne toteutettiin ... -
"Välkkä on paras, kun silloin pystyy leikkiä kavereiden kanssa." Oppilaiden näkökulmia ja ideoita välituntitoiminnan kehittämiseen Veromäen koululla lukuvuonna 2008-2009.
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2009)Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen tutkimus, jossa vantaalaisen koulun ensimmäisen ja toisen luokan oppilaat pääsivät kertomaan millainen heidän mielestään on hyvä välitunti. Opinnäyte oli osa Pilari-hankkeessa tehtävää ... -
Yhteisöllisyyden tukeminen päiväkotiryhmässä
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2014)Toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli yhteisöllisyyden tukeminen päiväkotiryhmässä. Työ toteutettiin yhteistyössä Helsingin kaupungin kunnallisen päiväkodin kanssa, 3-5 – vuotiaiden lasten ryhmässä. Toimintaan osallistui ...