A DIGITAL MARKETING COMMUNICATIONS PLAN FOR COMELIT IMMOTEC
Nurmi, Sini-Tuulia (2017)
Nurmi, Sini-Tuulia
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239714
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705239714
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Ranskan digitaalista markkinointivies-tintää ja paikallista verkkokäyttäytymistä määrittelemällä yrityksen tarpeet ja tarvit-tavat työvälineet digitaalisen verkoston kehittämiseksi. Opinnäytetyö tarjosi suosi-tuksia seuraaviin aiheisiin: hakukoneoptimointi, sosiaalisen median alustat ja verk-kosivustot sekä kilpailija-analyysi. Primääritutkimus koostui yritykseltä henkilökoh-taisesti vastaanotetusta informaatiosta, observoinnista sekä kilpailijayritysten vertai-lukehittämisestä.
Teoreettinen osa koostui pääasiallisesti erilaisista teorioista ja tilastotiedoista koskien erityisesti Ranskan digitaalista markkinointiviestintää. Opinnäytetyön teoria tarkentui hakukoneoptimoinnin työkaluihin Ranskan markkinoita ajatellen ja se analysoi sosi-aalisen median alustoja ja niiden käyttöä Ranskassa sekä selvensi verkkosivujen olennaisia toimintoja käyttäen teoriaa ja tilastotietoa. Jotta tutkielma muodostaisi mahdollisimman ajankohtaisen ja luotettavan informaationlähteen, lähteinä käytettiin lukuisia kirjoja ja luotettavia verkkosivustoja.
Empiirisen osan pääpaino oli rakentaa täydellinen katsaus Comelit Immotecin vah-vuuksiin ja mahdollisuuksiin digitaalisessa markkinointiviestinnässä. Jotta kaikkien mahdollisten näkökulmien muodostaminen oli mahdollista, SWOT-taulukko sekä kilpailija-analyysi paljastivat Comelit Immotecin vahvimmat kilpailijat ja merkittävät mahdollisuudet sekä tarjosi kokonaisvaltaisen näkökulman haastavaan tilanteeseen. Tässä osassa valittiin tutkimusmetodit sekä välttämättömät rajaukset, jotta enna-koidut tulokset saavutettaisiin.
Tapausyrityksen suurimmat haasteet ovat olleet tilastollisen informaation puute ja rajallinen määrä resursseja markkinointiviestinnässä. Pääpaino oli huomioida nämä ongelmat suosituksissa, jotka tarjosivat näkemyksiä ja ehdotuksia mahdollisten rat-kaisujen avulla yrityksen hypoteettisille toimenpiteille. Koska tutkielma esitteli usei-ta teorioita monista eri aihealueista, se esitteli myös lukuisia loppupäätelmiä. Huo-mioonotettava tulos oli yrityksen kohderyhmän määrittely, jolle tapausyritys voisi rakentaa viestinnälliset toimintansa turvallisesti. Tutkimustuloksena oli tarjota digi-taalisen markkinointiviestinnän työkaluja, mutta myös harkita muita toimintoja, ku-ten mahdollisuutta investoida digitaaliseen markkinointiviestintään kansainvälisellä tasolla.
Teoreettinen osa koostui pääasiallisesti erilaisista teorioista ja tilastotiedoista koskien erityisesti Ranskan digitaalista markkinointiviestintää. Opinnäytetyön teoria tarkentui hakukoneoptimoinnin työkaluihin Ranskan markkinoita ajatellen ja se analysoi sosi-aalisen median alustoja ja niiden käyttöä Ranskassa sekä selvensi verkkosivujen olennaisia toimintoja käyttäen teoriaa ja tilastotietoa. Jotta tutkielma muodostaisi mahdollisimman ajankohtaisen ja luotettavan informaationlähteen, lähteinä käytettiin lukuisia kirjoja ja luotettavia verkkosivustoja.
Empiirisen osan pääpaino oli rakentaa täydellinen katsaus Comelit Immotecin vah-vuuksiin ja mahdollisuuksiin digitaalisessa markkinointiviestinnässä. Jotta kaikkien mahdollisten näkökulmien muodostaminen oli mahdollista, SWOT-taulukko sekä kilpailija-analyysi paljastivat Comelit Immotecin vahvimmat kilpailijat ja merkittävät mahdollisuudet sekä tarjosi kokonaisvaltaisen näkökulman haastavaan tilanteeseen. Tässä osassa valittiin tutkimusmetodit sekä välttämättömät rajaukset, jotta enna-koidut tulokset saavutettaisiin.
Tapausyrityksen suurimmat haasteet ovat olleet tilastollisen informaation puute ja rajallinen määrä resursseja markkinointiviestinnässä. Pääpaino oli huomioida nämä ongelmat suosituksissa, jotka tarjosivat näkemyksiä ja ehdotuksia mahdollisten rat-kaisujen avulla yrityksen hypoteettisille toimenpiteille. Koska tutkielma esitteli usei-ta teorioita monista eri aihealueista, se esitteli myös lukuisia loppupäätelmiä. Huo-mioonotettava tulos oli yrityksen kohderyhmän määrittely, jolle tapausyritys voisi rakentaa viestinnälliset toimintansa turvallisesti. Tutkimustuloksena oli tarjota digi-taalisen markkinointiviestinnän työkaluja, mutta myös harkita muita toimintoja, ku-ten mahdollisuutta investoida digitaaliseen markkinointiviestintään kansainvälisellä tasolla.