Investigation of the factors influencing the level of customer satisfaction of the Club Tax-free members at KappAhl Lappeenranta
Juvonen, Suvi; Lahtinen, Tiia (2010)
Juvonen, Suvi
Lahtinen, Tiia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052810836
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010052810836
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii Club Tax-free jäsenten asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä KappAhlin Lappeenrannan myymälässä. Asiakastyytyväisyystutkimuksen toimeksiantajana oli KappAhl Oy, joka on ruotsalainen vaateketju. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää alueet, joita kehittämällä KappAhl voisi lisätä Club Tax-freen jäsenten asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuskysymyksiksi määriteltiin: mikä on clubin jäsenten tämänhetkinen tyytyväisyystaso ja mitkä tekijät vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen.
Opinnäytetyössä käytetty tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen asiakastyytyväisyystutkimus, joka toteutettiin KappAhlin maksaville Club Tax-freen jäsenille 11.01 – 23.03 2010 Lappeenrannan myymälässä. Kyselyyn vastasi yhteensä 61 henkilöä.
Tulosten perusteella voidaan sanoa, että Lappeenrannan myymälässä asioineet Club Tax-freen jäsenet ovat tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä kaikkiin Club Tax-freen osa-alueisiin. Tutki-mustuloksista kävi ilmi, että kehittämällä seuraavia osa-alueita: tervehtiminen myymälään saapuessa ja vaatteiden esillepano KappAhl voisi nostaa clubin jäsenten asiakastyytyväisyyttä. Clubin jäsenet halusivat myös lisää alennuksia, clubpostituksia ja informaatiota Club Tax-freestä.
Opinnäytetyössä käytetty tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen asiakastyytyväisyystutkimus, joka toteutettiin KappAhlin maksaville Club Tax-freen jäsenille 11.01 – 23.03 2010 Lappeenrannan myymälässä. Kyselyyn vastasi yhteensä 61 henkilöä.
Tulosten perusteella voidaan sanoa, että Lappeenrannan myymälässä asioineet Club Tax-freen jäsenet ovat tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä kaikkiin Club Tax-freen osa-alueisiin. Tutki-mustuloksista kävi ilmi, että kehittämällä seuraavia osa-alueita: tervehtiminen myymälään saapuessa ja vaatteiden esillepano KappAhl voisi nostaa clubin jäsenten asiakastyytyväisyyttä. Clubin jäsenet halusivat myös lisää alennuksia, clubpostituksia ja informaatiota Club Tax-freestä.