Myynninedistäminen visuaalisella markkinoinnilla : Case: Zara Iso-Omena
Nsuku, Jonathan (2019)
Nsuku, Jonathan
Vaasan ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902202535
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201902202535
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä keskitytään vaateliikkeen myynnin edistämiseen visuaalisen markkinoinnin avuin. Työn tarkoituksena on saada lukija ymmärtämään mitä myynninedistämisellä ja visuaalisella markkinoinnilla tarkoitetaan, kuinka näitä toteutetaan ja mistä syistä. Tavoitteena on saada lukijalle kokonaisvaltainen ymmärrys siitä, mistä näissä toimenpiteissä on kyse ja kuinka niitä voidaan toteuttaa entistäkin tehokkaammin.
Tutkimuksen teoriaosuudessa avaan tutkimuksen käsitteitä kertoen mitä näillä tarkoitetaan ja miten ne vaikuttavat yrityksen toimintaan. Tuon tutkimuksessani esiin erilaisia toteutustapoja, jotta lukija laaja-alaisesti ymmärtää miten visuaalista markkinointia ja myynnin edistämistä voidaan toteuttaa.
Tutkimuksesta voidaan havaita visuaalisen markkinoinnin olevan hyvin tärkeässä roolissa vaateliikkeen toiminnassa. Sen todetaan olevan yksi keskeisimmistä tulonlähteistä suurille myymälöille, kuten Zaralle, jossa jokaista asiakasta ei pystytä henkilökohtaisesti myymälässä avustamaan. Tällaisissa tapauksissa juuri visuaalisella ilmeellä pystytään takaamaan asiakkaalle elämyksellinen ja viihtyisä vierailu sekä takaamaan myymälän myyntien tasainen kasvu.
Tutkimuksen teoriaosuudessa avaan tutkimuksen käsitteitä kertoen mitä näillä tarkoitetaan ja miten ne vaikuttavat yrityksen toimintaan. Tuon tutkimuksessani esiin erilaisia toteutustapoja, jotta lukija laaja-alaisesti ymmärtää miten visuaalista markkinointia ja myynnin edistämistä voidaan toteuttaa.
Tutkimuksesta voidaan havaita visuaalisen markkinoinnin olevan hyvin tärkeässä roolissa vaateliikkeen toiminnassa. Sen todetaan olevan yksi keskeisimmistä tulonlähteistä suurille myymälöille, kuten Zaralle, jossa jokaista asiakasta ei pystytä henkilökohtaisesti myymälässä avustamaan. Tällaisissa tapauksissa juuri visuaalisella ilmeellä pystytään takaamaan asiakkaalle elämyksellinen ja viihtyisä vierailu sekä takaamaan myymälän myyntien tasainen kasvu.