KoulutusalaOpinnäytetyötVaatetusala
Viitteet 1-20 / 98
-
3D Apparel Design Workflow for Puma SE
(2019)Transition from the traditional 2D design workflow to the 3D design workflow requires structural changes. Standardizing and optimizing efficiency of the design workflow allows the company to obtain full potential of the ... -
3D-ohjelman käytön vaikutukset ekotehokkuuteen vaatteen tuotekehitysprosessissa
(2023)Ilmastonmuutoksen hallinta vaatii kestävän kehityksen ratkaisuja myös tekstiili- ja vaatetusalalla. Näitä ratkaisuja on pyritty löytämään muun muassa digitalisaatiosta, josta yksi vaihtoehto on 3D-suunnitteluohjelmien ... -
3D-ohjelmiston käyttöönotto vaatteen suunnitteluprosessissa
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda havainnollistava kokonaiskuva 3D-ohjelmiston ja sen myötä kehittyvän 3D-prosessin jalkauttamisesta vaatetusalalle. Työn tarkoituksena on selvittää, mitä vaatetusalalla toimivan ... -
3D-ohjelmiston soveltamisen vaikutukset työvaatetuksen myyntiin ja markkinointiin
(2024)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä mahdollisuuksia ja potentiaalisia vaikutuksia 3D-ohjelmiston käyttöönotolla on työvaatteiden myyntiin ja markkinointiin. Opinnäytetyössä myös selvitettiin ja verrattiin ... -
Alusvaatevalikoiman kehitystarpeet Case: Yritys X
(2019)Tutkimuksessa kartoitettiin alusvaatevalikoiman kehitystarpeita. Toimeksiantajani on yritys X, jolla on laajalti liikkeitä Suomessa. Tuotealueesta valikoitiin rintaliivit ja alushousut, joiden valikoimaan keskityttiin ... -
Arvon luominen kustomointikonseptin asiakkaille Case: Mercatus Custom Made
(2019)Opinnäytetyössä selvitetään, mitä Mercatus Custom Made -konseptin asiakkaat arvostavat ja millaista palvelua heille kannattaisi tarjota. Mercatus Custom Made on B2B-yrityksen, Mercatus Oy:n, kustomointipalveluihin erikoistunut ... -
Brändi-imagon merkitys yrityksen ja asiakkaiden välisessä suhteessa
(2023)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, mistä vaatetusalan yrityksen brändi-imago muodostuu, ja onko toimeksiantajayritys Neme onnistunut viestimään ydinarvojaan potentiaalisille asiakkailleen. Neme on vuonna 2022 ... -
Bränditutkimus työkaluksi Mirkka Metsola Studion showroom-konseptin luomiselle
(2021)Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää Mirkka Metsola Studion brändi-identiteetin ja imagon vastaavuus. Työn tarkoitus on tutkia näiden välistä suhdetta ja luoda selkeä kuva brändin nykytilasta, minkä avulla ... -
Design-yrityksen brändiviestinnän vahvistaminen
(2020)Tämän tutkimuksen tavoitteena on kuvata ja analysoida Terhi Pölkki -brändin nykytilannetta. Työssä kartoitetaan brändin sisäistä identiteettiä ja sitä verrataan kuluttajien assosiaatioihin perustuvaan brändi-imagoon. Työn ... -
Design-yrityksen vastuullisuusviestinnän kehittäminen : Case: Arela Oy
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten opinnäytetyön toimeksiantajayritys Arela Oy voisi kehittää vastuullisuusviestintäänsä vastaamaan paremmin kuluttajien vaatimuksiin sekä viestimään yrityksen arvoista, ... -
Farkkujen elinkaaren pidentäminen kiertotalouden liiketoimintamallien pohjalta: case MASI Jeans Oy
(2023)Tämän tutkimuksellisen kehittämistyön tavoitteena oli tutkia ja löytää ratkaisuja farkkutuotteiden elinkaaren pidentämiseksi. Kehittämistyön toimeksiantaja on MASI Jeans Oy, jonka liiketoiminnan ydin on oma farkkutuotanto ... -
Fashion design processes integrated with upcycling
(2022)Opinnäytetyö on tehty tapaustutkimuksena #DAMUR GmbH:lle. Opinnäytetyön aiheena on selvittää, kuinka perinteiset suunnitteluprosessit voidaan yhdistää upcycling prosesseihin. Aihetta on lähestytty haastattelujen ja ... -
Hidastaminen kannattaa : Samuji Oy
(2019)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli löytää yhteistyöyritys Samuji Oy:lle keinoja toimia mahdollisimman kustannustehokkaasti mallistojen tuotannon rytmin muutoksen siirtymävaiheessa. Tutkimusongelmana on tuotannon vuosirytmin ... -
Hiilineutraali tuottaminen vaatetusalalla: Start up -yrityksen tieto- ja osaamistarpeet
(2022)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaista osaamista ja tietoa vaatetusalan start up -yritys tarvitsee tuottaakseen hiilineutraaleja tuotteita. Työssä tutkittiin ensin vaatetusalan hiilidioksidipäästöjä, ... -
Hyvän lainattavan juhlavaatteen ominaisuudet
(2019)Tässä opinnäytetyössä tutkitaan hyvän lainaamojuhlavaatteen ominaisuuksia ja juhlavaatteiden merkitystä vaatelainaamon valikoimassa. Tutkimustuloksia hyödynnetään Vaaterekin juhlavaatevalikoiman kehittämiseen. Opinnäytetyön ... -
Jatkavan mallin tuoteanalyysi ja kehitysmahdollisuudet: Case: Reima Oy
(2019)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää jatkavan toiminnallisen Lanialuskerraston vahvuudet, haasteet ja kehitysmahdollisuudet Reima Oy yritykselle. Tuotteiden analyysi oli yritykselle ajankohtainen jakelukanavamuutosten ... -
Kierrätyskangasmateriaalien hyödyntäminen miesten vaatemallistossa
(2019)Tämän opinnäytetyön tavoite oli hankkia tutkimustietoa sekä kierrätyskangasmateriaali- ja hintatietoutta Kaukoidän valmistajilta, jotta sitä voitaisiin hyödyntää Tokmannin miesten mallistossa. Opinnäytetyö on kaksivaiheinen: ... -
Kiertotalouden liiketoimintamallit tekstiili- ja muotialalla -verkkokoulutus
(2023)Tämä opinnäytetyö toteutettiin kehittämistyönä, jossa suunniteltiin ja koottiin Kiertotalouden liiketoimintamallit tekstiili- ja muotialalla -verkkokoulutus. Se on yksi osa viiden Kesto-koulutuksen kokonaisuudesta. ... -
Koronapandemian vaikutukset vaatealan vähittäiskauppaan Suomessa vuoden 2020 aikana
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten maaliskuussa 2020 alkanut koronapandemia vaikutti yrittäjävetoiseen vaatteiden vähittäiskauppaan Suomessa ja miten PK-yritykset voisivat mukautua tilanteeseen liiketoimintansa ... -
Kuluttajien näkemykset virtuaalisovituksen käytöstä
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutustua eri virtuaalisovitusmenetelmiin ja selvittää yhteistyöyrityksen asiakkaiden halukkuutta käyttää niitä. Työ toteutettiin kyselytutkimuksena, jonka yhteistyöyrityksenä toimi ...