KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Majoitus- ja ravitsemisala

    • Affärsresenärers syn på olika hot inom affärsturismen 

      Brunell, Nina-Marie (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2017)
      Syftet med detta lärdomsprov är att undersöka hur internationella affärsresande ser på olika hot inom affärsturismen. Målet är att få en helhetssyn på ifall det är någon skillnad på varifrån personen kommer, om den egna ...
    • Användning av ekologiska livsmedel i restauranger : case Kodials Grönsaker 

      Sjöberg, Johanna (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2011)
      Syftet med detta arbete är att undersöka hur restauranger i Vasa använder ekologiskt odlade produkter. Hurudana produkter restaurangerna använder och varifrån restaurangerna skaffar sina produkter. Ifall restaurangerna ...
    • Användningen av livsmedelstillsatser : En undersökning bland restauranggäster 

      Granlund, Angelica (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2013)
      Syftet med detta lärdomsprov är att undersöka vad restauranggäster anser om användningen av livsmedelstillsatser samt deras åsikter om ämnet. Idag är tillsatsämnen ett omdiskuterat ämne. Under den senaste tiden har det ...
    • The Art and Science of Food Garniture 

      Mwangi, Anthony (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      The objective of this thesis was to examine whether food garnishing plays any role in the meal in order to justify garniture’s essence in a meal and its value in evaluating meal experience. Food garnishing art has been ...
    • Asiakastyytyväisyyden kehitys Ravintola Raffaello caféssa 

      Teiksala, Kaisa (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      Työn idea oli teettää asiakastyytyväisyyskysely Ravintola Raffello Cafélle sekä verrata saatuja tuloksia vuonna 2003 tehtyyn asiakastyytyväisyyskyselyyn. Kyselylomake on laadittu edellisen asiakastyytyväisyyskyselyn lomakkeen ...
    • Asiakastyytyväisyys Laivakahvila Hailuodossa 

      Lehtonen, Riikka (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Laivakahvila Hailuodon asiakkaiden tyytyväisyyden taso kesällä 2014. Lisäksi haluttiin tietää, millaisia mielipiteitä ja ideoita heillä on kahvilaa ja sen yhteydessä toimivaa ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely ja kehityssuunnitelma, case Royal Night 

      Vierikko, Johanna; Jussila, Johanna (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Royal Night -yökerhon nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden mielikuvaa ja kokemuksia paikasta. Kyselytutkimuksen avulla haluttiin saada selville yökerhon nykyinen asiakaskunta, ...
    • ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS JA KEHITYSEHDOTUKSET : Case Lupsakka 

      Mäki-Kanto, Henni (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      Lupsakka on Karijoella sijaitseva ruokapaikka, jonka toiminta keskittyy pääasiassa lounastoimintaan. Yhtenä opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Lupsakan asiakastyytyväisyyden tasoa sekä toisena tavoitteena oli tuoda ...
    • Asiakastyytyväisyystutkimus: Huvipuisto Wasalandia Oy 

      Keski-Kasari, Tiina (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyöni tarkastelee asiakastyytyväisyyttä huvipuisto Wasalandiassa. Tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden mielipiteet ja tyytyväisyys huvipuiston laitteisiin sekä palveluihin. Vertailin työssäni heinäkuiden 2008 ...
    • Asiakkaiden tyytyväisyys hotelli Alman palveluihin 

      Kurunsaari, Paula (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämä opinnäytetyö on tutkimus, jonka tavoitteena oli saada selville miten tyytyväisiä hotelli Almassa yöpyneet asiakkaat ovat hotelliin ja sen palveluihin. Hotelli Alma on Seinäjoella sijaitseva pieni hotelli, joka tunnetaan ...
    • Australialaisien viinien tukkumyynti ja maahanmyynti Suomessa 

      Jokinen, Elina; Saarni, Enni (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia australialaisten viinien maahantuonti- ja tukkumyyntimahdollisuuksia Pohjanmaalla. Teimme markkinatutkimuksen saadaksemme tietoa markkinoista ja potentiaalisista asiakkaista. ...
    • Beaktande av sinnena inom restaurangen 

      Kevin, Anna (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2014)
      Syftet med detta lärdomsprov är att framföra hur de olika sinnena fungerar och hur de påverkar vår restaurangupplevelse. De olika sinnen som arbetet berör är syn-, hörsel-, känsel-, lukt- och smaksinnet. Arbetet framför ...
    • The business plan of Izakaya restaurant in Helsinki 

      Du, Peng (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2017)
      The objective of thesis was to study the main areas of creating a business plan and to make research toward the current market environment of Asian fusion restaurant in the Helsinki area in order to make a realistic business ...
    • COMMUNICATION GAPS AT SEASONAL RESTAURANT 

      Dang, Thai (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)
      Effective communication in the workplace plays a significant role in the success of a business. However, it is difficult to build up effective communication especially at seasonal restaurants where changing staff happens ...
    • CORPORATE REPUTATION EVALUATION AND SERVICE QUALITY : Case study Hotel Astor 

      Manukian, Roksana (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)
      The aim of the study is to make an investigation into such phenomena as Corporate Reputation and its connection with the service quality, as well as, to try to measure reputation at Hotel Astor. Qualitative and quantitative ...
    • A Description of Improvement ideas for a Chinese Restaurant in Finland 

      Hu, Qiaonasen (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2014)
      The subject idea started from thinking about Eastern taste with Western table style. Chinese restaurants and other Asian restaurants are now widespread everywhere in Finland either with a traditional Asian taste or a taste ...
    • Developing the Rainforest Tourism Products in Hainan Island : Case: Hainan Yanoda Rainforest Culture Tourism Zone 

      Zhang, Hui (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      The aim of my thesis is to find out what need to be developed of rainforest tourism product in Hainan Island. The case company is Hainan Yanoda tropical tourism zone which is normally being called Yanoda. It is one of the ...
    • Developing the Wolf Cave as a Tourism Attraction 

      Hautaviita, Maria (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2010)
      The object of the thesis was to research the current situation of the Wolf Cave as a tourism attraction and customer satisfaction. Another aim was to detect the opportunities of developing the Wolf Cave as a tourism ...
    • Development of sevice quality to enhance customers satisfaction 

      Godwin, James (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2015)
      In the fast growing economy worldwide, the service sector is dominating; in Finland the biggest percentage contributed to national GDP is the service sector with 68%. This will create the opportunity to improve service ...
    • DIFFERENCES IN CUSTOMER BEHAVIOUR AND EXPECTATIONS BETWEEN FINLAND AND GERMANY 

      Ober, Martina (Vaasan ammattikorkeakoulu, 2011)
      The purpose of this thesis was to find out differences in the behaviour and expectations of customers in restaurants in different countries, and how those differences affect the restaurant industry. The countries Finland ...