Haku
Viitteet 1-6 / 6
Suomalaiset ovat kielitaitoisia – vai ovatko sittenkään?
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2021)
Kielten opiskelun väheneminen sekä yksipuolistuminen viime vuosina näkyvät selkeästi lukio-opiskelussa ja erityisesti kielten ylioppilaskokeissa. Kielivarannon kaventumiseen on puututtu korkeakoulujen yhteisessä ...
Korkeakoulut innovaatioekosysteemeissä – korkeakouluissa tuotetaan osaamista yhteiskunnan, työelämän ja yksilön tarpeisiin
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2021)
Korkea-asteen koulutusta, jolla on vahva yhteys TKI-toimintaan, pidetään tärkeänä sekä yksilöiden osaamisen, että laajemmin yhteiskunnan kehittymisen kannalta. Tällaisen koulutuksen avulla voidaan kehittää sekä henkistä ...
Tietohallinnon uusi rooli korkeakoulun strategisessa kehittämisessä
(CSC - Tieteen tietotekniikan keskus, 2015)
Ryhmätyön tarkoituksena oli kartoittaa ja kuvata korkeakoulujen tietohallintotoiminnan muuttuvaa roolia korkeakoulukentässä tapahtuvien muutosten keskellä. Tavoitteena oli kuvata toimintaympäristön muutoksen vaikutusta ...
Laurean koulutusviennin segmentointimalli Kiinan markkinoilla
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2021)
Korkeakoulu on liiketoiminnan kannalta samanlainen myyjäorganisaatio kuin mikä tahansa palveluliiketoimintaan erikoistunut yritys. Se pyrkii kehittämään tuotteitaan ja palvelumallejaan siten, että sen palvelupaketit menisivät ...
Monitoimijaisen yhteiskehittämisen orkestrointi vapaan ja vastuullisen tieteen sekä autonomisen korkeakoulun näkökulmasta
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2021)
Globalisaation seurauksena yhteiskunnallisten haasteiden kompleksisuus on kasvanut. Tämän kehityksen seurauksena ratkaisuja etsitään yhä useammin innovaatioekosysteemeistä ja monitoimijaisesta yhteiskehittämisestä. ...
Korkeakoulujen ja yhteiskunnan välisen vuorovaikutuksen kehitys Euroopassa: kohti 2020-luvun monitoimijaisen yhteiskehittämisen orkestrointia.
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2021)
Artikkelissa käsittelemme monitoimijaisen yhteiskehittämisen syntyyn vaikuttaneen käsitteistön kehitystä 1960-luvulta tähän päivää sekä sitä, miten kehitys on näkynyt eurooppalaisen korkeakoulun ja yhteiskunnan välisessä ...