Haku
Viitteet 1-6 / 6
Hur kan yrkeshögskolan samarbeta med näringslivet? : Projekt ENTRO:s modell för fadderföretag och mentorskap
(Yrkeshögskolan Novia, 2015)
Projekt ENTRO-verksamhetskoncept för företagsamhet var ett ESF (Europeiska Socialfonden) delfinansierat projekt som pågick på Yrkeshögskolan Novias enhet i Raseborg under tiden 1.3.2011-30.6.2014. Projekt ENTRO syftade ...
Teori möter arbetslivet : En handbok om tvärfackligt samarbete kring inomhusmiljöproblem
(Yrkeshögskolan Novia, 2015)
Inomhusmiljö blir allt viktigare att beakta vid diskussioner om förebyggande hälsovård. Projektet TEMA (Teori Möter Arbetslivet) var ett tvärvetenskapligt projekt som främst riktade sig till yrkesverksamma inom vård- och ...
Inomhusmiljö : Kurshandbok för lärare
(Yrkeshögskolan Novia, 2014)
Handboken har, i första hand, utarbetats som ett verktyg, materialbank och stöd för lärare i undervisning av kurs som behandlar inomhusklimat och inomhusmiljömiljö. Syftet är att den ska ge en bred objektiv syn på vad ...
Uteluftsventilerade krypgrunder i Österbotten : Resultat från en enkätundersökning
(Yrkeshögskolan Novia, 2014)
Den uteluftsventilerade krypgrunden är fortfarande vanligt förekommande vid nybyggnationer. I denna rapport presenteras resultaten från en enkätundersökning där målet varit att 1) se på varför krypgrunder används, 2) hur ...
Energimodellering av växthus : Del 3 av 4. Rapportserie från projektet AKTIV
(Yrkeshögskolan Novia, 2015)
I projektet AKTIV har målsättningen varit att kartlägga alternativa lösningar, ta fram data för kyl- och avfuktningsbehovet i ett växthus, beräkna de energimässiga konsekvenserna av alternativa lösningar och göra en ...
Theory meets working life (TEMA) : A guide from an interdisciplinary collaboration project improving knowledge and skills of indoor air quality
(Novia University of Applied Sciences, 2015)
In discussions about preventive health care, indoor air quality aspects are becoming increasingly important. TEMA (Theory meets working life) project was an interdisciplinary project that mainly targeted at professionals ...