Haku
Viitteet 1-7 / 7
Processer : Metoder och verktyg för låtskrivande
(2020)
Syftet med detta examensarbete är att presentera och analysera metoder, verktyg och teorier för blivande låtskrivare och musiklärare, samt därtill öka min egen förståelse för låttextskrivande.
Mina forskningsfrågor ...
Nybörjaroboisten i blåsorkestern-en kombination med utmaningar
(2020)
Nybörjaren på oboe som nästan samtidigt börjar spela i blåsorkester utsätts för speciella omständigheter. Repertoaren för blåsorkestrarna är oftast skriven i en b-tonart, vilket för oboisten innebär speltekniska utmaningar. ...
Mål med undervisning: En studie om att sätta upp mål tillsammans med en elev
(2021)
Syftet med studien är att beakta elevens intressen och motivation i min undervisning genom att undersöka hur man tillsammans kan sätta upp mål. Orsaken till valet av ämne grundar sig i mitt intresse att beakta elevens ...
Sångundervisning i förändring: en inblick i sångundervisningen på musikinstitut i Svenskfinland
(2021)
Arbetet undersöker hur sånglärare på musikinstitut i Svenskfinland jobbar med fokus på målsättning och bedömning av prestationer. Syftet med arbetet var att undersöka hur instituten och lärarna förhållit sig ...
Gemenskap, spelglädje och kravlösa rum : En studie av Tempo-verksamheten som verktyg för integration av invandrare i den finländska kontexten
(2021)
Detta examensarbete utfördes för att utröna huruvida den El Sistema-inspirerade finländska orkesterverksamheten Tempo kan användas som ett verktyg för invandrares integration i den finländska kontexten. Studien gjordes med ...
Musikskapande i grundskolan: en kvalitativ studie om musikskapande som en del av musikundervisningen i grundskolan
(2023)
Syftet med detta examensarbete är att få en inblick i hur musikskapande kan användas som en del av musikundervisningen i grundskolan, och hur olika lärare arbetar utifrån läroplanens krav med musikskapande.
Mina ...
Gehörsbaserad pianoundervisning : en studie om hur pianolärare använder gehörsbaserade undervisningsmetoder med nybörjare
(2019)
Syftet med den här studien är att undersöka pianolärares erfarenheter av gehörsbaserade undervisningsmetoder i pianospel. Arbetet har genomförts genom tre kvalitativa intervjuer med yrkesverksamma pianolärare, i kombination ...