Haku
Viitteet 1-10 / 22
Att grunda ett företag
(2020)
Examensarbetet redogör för hur man grundar ett företag. Det handlar om företagsformer, vad som krävs av en företagare, hur en affärsidé föds och utvecklas, försäkringar och marknadsföring av ett företag. Syftet är att skapa ...
Sponsring inom motorsport. Hur fungerar det i nuläget?
(2020)
Motorsport är en populär sport i Finland. Det finns tusentals förare i vårt land och de flesta har som dröm att någon dag tävla om världsmästerskapet i Formel 1 eller i WRC i rally. Det är dock finansiellt svårt att hålla ...
Vem är sjukskötare idag? En marknadsföringskampanj för sjukskötaryrket och -utbildningen med stöd av tjänstedesign
(2020)
Sjukskötaren hör till den största yrkesgruppen inom hälso- och sjukvården som vårdar och tar hand om människor med olika sjukdomar i olika åldrar, livssituationer och miljöer. Sjukskötarens viktiga roll i samhället och ...
Elbilen i Finland : Faktorer som påverkar etableringen av en framgångsrik finsk elbilsmarknad
(2020)
Detta examensarbete behandlar elbilens etablering på den finska bilmarknaden. Syftet med examensarbetet är att redogöra för de faktorer står emot ett framgångsrikt marknadsintrång för elbilen. Efter att ha läst detta arbete ...
En marknadskommunikationsplan för ett industriföretag
(2020)
Syftet med detta handlingsbaserade examensarbete är att bygga upp en marknadskommunikationsplan för ett industriföretag. I arbetet undersöks med vilka metoder företaget kan förbättra sin marknadskommunikation. Arbetet kan ...
Utvecklingen av ett 196-årigt varumärke : Case Åbo Underrättelser
(2020)
Varumärken och varumärkesutveckling har varit aktuellt för många företag i flera årtionden. Varumärket ger första intryck och helhetsbilder över företag och deras verksamhet. Varumärkesarbetet är en viktig del av företaget, ...
Främjandet av hälsa och välbefinnande bland äldre : Nya sätt att uppmuntra till deltagande i Johannes församling
(2020)
Detta examensarbete är ett samarbetsprojekt mellan Yrkeshögskolan Novia och
Johannes församling kallat ”Var ses vi”. Examensarbetet är en fortsättning på det tidigare
examensarbetsprojektet ”Ensamhörighet” och ...
Sex decennier av klädesinriktad marknadskommunikation
(2020)
Syftet med examensarbetet är att studera den modeinriktade marknadskommunikationens utveckling under de senaste sextio åren. Texten behandlar de största politiska och samhälleliga händelserna och deras påverkan på ...
Marknadsföringskanaler i mikroföretag : Effektiva marknadsföringskanaler med låga kostnader
(2020)
Ett mikroföretag har troligtvis inte lika stor marknadsföringsbudget som ett större företag. Därför kan det vara svårt att marknadsföra sig och skapa synlighet bland de alla större företagen som har möjlighet att lägga mer ...
Modern marknadsföring : Vikten av ett starkt varumärke för framgångsrika företag
(2020)
Fler och fler företag har svårt att hålla jämna steg med den tekniska utvecklingen som kan ses som hjärtat av modern marknadsföring. Marknaderna har utvecklats snabbare än marknadsföringen. Därför befinner företag sig i ...