Haku
Viitteet 1-10 / 30
Elbilen i Finland : Faktorer som påverkar etableringen av en framgångsrik finsk elbilsmarknad
(2020)
Detta examensarbete behandlar elbilens etablering på den finska bilmarknaden. Syftet med examensarbetet är att redogöra för de faktorer står emot ett framgångsrikt marknadsintrång för elbilen. Efter att ha läst detta arbete ...
En marknadskommunikationsplan för ett industriföretag
(2020)
Syftet med detta handlingsbaserade examensarbete är att bygga upp en marknadskommunikationsplan för ett industriföretag. I arbetet undersöks med vilka metoder företaget kan förbättra sin marknadskommunikation. Arbetet kan ...
Processen för marknadsföringsplanen
(2019)
Detta examensarbete gjordes på uppdrag av Othello Products Ab på Brändö, Vasa, ett familjeföretag verksamt inom konditoribranschen. Avsaknaden av en grundmodell för marknadsföringsplanen är grunden för detta examensarbete. ...
Modern marknadsföring : Vikten av ett starkt varumärke för framgångsrika företag
(2020)
Fler och fler företag har svårt att hålla jämna steg med den tekniska utvecklingen som kan ses som hjärtat av modern marknadsföring. Marknaderna har utvecklats snabbare än marknadsföringen. Därför befinner företag sig i ...
Datadriven marknadsföring : Hur småföretag kan använda data för att förbättra sin marknadsföring
(2020)
Datadriven marknadsföring handlar om att nå rätt målgrupp med rätt budskap på rätt kanal utan att behöva gissa. 90% av all data som är tillgänglig har samlats in under de två senaste åren och idag produceras över 2.5 ...
Digital marknadsföring på sociala medier
(2021)
Examensarbetets syfte är att definiera begreppet influencer samt rollen de har inom marknadsföring på sociala medier. Arbetet är avgränsat till plattformarna Instagram och Facebook. Frågeställningarna för arbetet är följande: ...
Rörlig grafik som ett verktyg i visuell storytelling
(2019)
Syftet med detta arbete var att ta reda på hur rörlig grafik kan användas inom visuell storytelling. Målet med denna undersökning är att bättre förstå hur konsumenter reagerar på användningen av rörlig grafik och hur rörlig ...
Digitaliseringens inverkan på köpprocessen av B2B-tjänster
(2020)
I detta examensarbete redovisar jag marknadsföringens olika delområden, med fokus på B2B-marknadsföring och försäljning. Jag undersöker hur digitaliseringen har påverkat kundernas köpprocess och vilka marknadsföringsmetoder ...
Strategiutveckling med hjälp av innehållsmarknadsföring: case, Cosmetique Salon Ab
(2020)
Detta är ett handlingsbaserat examensarbete som utförts i uppdrag av Cosmetique Salon Ab, en skönhetssalong belägen i centrum av Jakobstad. Syftet med examensarbetet var att utveckla en innehållsstrategi samt att skapa en ...
Personlig tränare som bisyssla : Ett tidseffektivt sätt att kliva in på marknaden som lättföretagare
(2019)
Detta examensarbete handlar om hur man skall gå tillväga för att börja erbjuda personlig träning i form av träningsprogram och kostscheman på distans, vilken faktureringstjänst som lämpar sig bäst och hur man skall ...