Haku
Viitteet 1-10 / 16
Digitaliseringens påverkan på bokföringsbyråer
(2021)
Digitaliseringen medför kraftfulla verktyg att använda i bokföringen. Med hjälp av robotik och automatisering av processer effektiverar man arbetet avsevärt och man slipper även mycket tidskrävande manuellt arbete och kan ...
Smarta förpackningar - matsvinnets lösning
(2021)
Utvecklingen av indikatorer, sensorer och tryckt elektronik öppnar upp för nya möjligheter att skapa framtida förpackningar, där dessa tekniska komponenter används. Smarta förpackningar antas delvis lösa matsvinnsproblemet. ...
Digitaliseringens inverkan på bankernas digitala tjänster och betalningstjänster : En kvalitativ undersökning om hur andra aktörer inom den finansiella sektorn har påverkat bankernas verksamhet
(2021)
Bankbranschen i Finland genomgår stora strukturella förändringar och digitaliseringen tvingar bankerna att ständigt utvecklas för att klara av att konkurrera med de andra bankerna. Det börjar även vara stor konkurrens från ...
Digital marknadsföring på sociala medier
(2021)
Examensarbetets syfte är att definiera begreppet influencer samt rollen de har inom marknadsföring på sociala medier. Arbetet är avgränsat till plattformarna Instagram och Facebook. Frågeställningarna för arbetet är följande: ...
Intern kommunikation i organisationsförändring
(2021)
Detta examensarbete behandlar dynamiskt förändringstänkande i organisationer. Världen runt omkring oss ändras konstant och vi människor måste ibland arbeta hårt för att hänga med. Organisationer genomför förändringar, och ...
Hur påverkar en koncerns CSR miljövänligheten i en enskild affär? En kvalitativ undersökning om hur en enskild BikBok-affär kan förbättra sin miljövänlighet
(2021)
Förbättring av miljövänligheten är en ny trend inom klädindustrin, eftersom det idag är mer aktuellt att vara hållbar och ta ansvar, även inom större företag. På grund av detta behöver företagen engagera miljötänkandet i ...
Organisation, fakturabehandling och intern säkerhet : Fallstudie i ekonomisystem
(2021)
Organisationer och deras indelning blir alltmer komplex vartefter de växer sig större. Strukturering och indelning av en organisation bör utvecklas enligt ett system som både är lätthanterligt och överskådligt. För detta ...
Skapande av varumärke hos företag och dess produkter
(2021)
Idag har det blivit mer och mer aktuellt för företag att ha ett eget varumärke på de produkter som tillverkas hos dem. Utan varumärken så innebär det en förlust både gällande synlighet, igenkännande och konkurrenskraft.
Att ...
Visselblåsare : direktiv om skydd för personer som rapporterar om överträdelser av unionsrätten
(2021)
Det skydd som för närvarande finns för visselblåsare i Europeiska unionen skiljer sig åt mellan medlemsstaterna. Bristen på skydd mot repressalier påverkar potentiella visselblåsare och kan allvarligt skada allmänintresset ...
Etablering av företagsverksamhet i Storbritannien: utredningsarbete för SJMK Oy
(2021)
Med all den information som har samlats i detta arbete kan man dra slutsatsen att det är möjligt att starta ett motsvarande företag för återvinning av ädelmetaller i Storbritannien och att återskapa alla delar så att de ...