Haku
Viitteet 1-5 / 5
Utveckling av webbplats med hjälp av sökmotoroptimering : Case:Skärgårdsbaren
(2024)
I dagens digitala ålder har internet blivit en oersättlig kanal för informationsförmedling och synlighet. Detta gör uppbyggnad och regelbunden uppdatering av webbplatser till ett nödvändigt verktyg för kommunikation, ...
Marknadsplan för Pikap Kitchen
(2024)
Examensarbetet fokuserar på utvecklingen av en marknadsplan för Pikap Kitchen, en nystartad snabbmatsrestaurang i Holm, Larsmo. I dagens konkurrensutsatta restaurangbransch är det avgörande för små företag att effektivt ...
Influencers påverkan på konsumentens köpbeteende
(2024)
Sociala medier har utvecklats och vuxit drastiskt under de senaste åren och används numera av två tredjedelar av jordens befolkning. På sociala medier blir det allt vanligare med stora profiler, så kallade influencers, med ...
Hållbarhetskommunikation : – Att kommunicera utan greenwash och greenhush samt att skapa trovärdighet
(2024)
Examensarbetets ämne är strategisk hållbarhetskommunikation inom näringslivet med fokus på miljöaspekter. I dagens konkurrenspräglade affärsklimat är ett företags förmåga att kommunicera effektivt avgörande för dess framgång, ...
DCF-värdering av ett litet aktiebolag
(2024)
Detta examensarbete handlar om företagsvärdering av ett litet aktiebolag med en personal på två personer. Företagsvärdering handlar om att med hjälp av olika företagsvärderingsmetoder räkna ut värdet på ett företag. Det ...