Yrityksen internet-markkinoinnin kehittämissuunnitelma case Intersport Megastore Länsikeskus Turku
Lehto, Juha (2011)
Lehto, Juha
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105086705
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105086705
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Internet-markkinoinnin kehittäminen Intersport Megastore Länsikeskukselle. Tutkimuksessa käydään läpi yleisimmät Internet-markkinoinnin muodot perinteisistä mainosbannereista aina uusimpiin muotoihin kuten sosiaaliseen mediaan. Tutkimuksessa on käytetty verkosta löytyvää viimeisintä tietoa sekä painettua alaan liittyvää kirjallisuutta.
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää, mitkä eri Internet-markkinoinnin muodoista soveltuvat urheiluvälinekauppaan ja miten niitä voi hyödyntää. Internet-markkinointia on muihin aloihin nähden hyödynnetty urheilualalla toistaiseksi vain vähän. Tämän työn jälkeen kohdeyritys tietää mihin kannattaa Internet-markkinoinnissa panostaa ja mitä kannattaa jättää tekemättä.
Internet-markkinoinnin eri muodoista Intersport Megastore Länsikeskuksen kannattaa keskittyä sosiaaliseen mediaan ja hakukonemarkkinointiin. Nämä tuovat hyvän ja edullisen lisän nykyisten niin sanottujen perinteisten markkinoinnin kanavien rinnalle. Asiakkaiden tutkiessa ja ostaessa tuotteita entistä enemmän Internetistä on yritykselle erittäin tärkeää sekä näkyä siellä että olla edukseen.
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää, mitkä eri Internet-markkinoinnin muodoista soveltuvat urheiluvälinekauppaan ja miten niitä voi hyödyntää. Internet-markkinointia on muihin aloihin nähden hyödynnetty urheilualalla toistaiseksi vain vähän. Tämän työn jälkeen kohdeyritys tietää mihin kannattaa Internet-markkinoinnissa panostaa ja mitä kannattaa jättää tekemättä.
Internet-markkinoinnin eri muodoista Intersport Megastore Länsikeskuksen kannattaa keskittyä sosiaaliseen mediaan ja hakukonemarkkinointiin. Nämä tuovat hyvän ja edullisen lisän nykyisten niin sanottujen perinteisten markkinoinnin kanavien rinnalle. Asiakkaiden tutkiessa ja ostaessa tuotteita entistä enemmän Internetistä on yritykselle erittäin tärkeää sekä näkyä siellä että olla edukseen.