Facebook, Twitter & YouTube : A social media guide for the city of Ravensburg
Onishko, Anastasia (2011)
Onishko, Anastasia
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092213187
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092213187
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite on opastaa Ravensburgin kaupunkia tekemään itselleen Facebook-, Twitter- ja YouTube- profiilin. Ravensburgin turisti-informaatio antoi minulle toimeksiannoksi selvittää, mitä kaikkea he voivat kyseisillä sosiaalisen medi-an sivustoilla tehdä ja miten. Kehitin pienimuotoisen oppaan, jossa kaikkien kerää-mieni lähteiden perusteella kirjoitin pääasiat Facebookista, Twitteristä ja YouTubesta.
Keskeisimpiä asioita olivat tietysti Facebook, Twitter ja YouTube, mutta lisäsin opin-näytetyöhöni myös tietoa sosiaalisen median tärkeydestä, riskeistä, hyödyistä, histori-asta sekä kuluttajista. Yhtenä osana on myös perustietoa Ravensburgin kaupungista, heidän markkinointistrategiastaan sekä tulevista aikeista sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyössä on käytetty laadullista tutkimusmenetelmää. Lähteinä käytin kirjoja englanniksi, saksaksi ja suomeksi, sekä nettisivuja ja henkilökohtaista tiedonantoa. Työ perustuu lähteiden tutkimiseen, vertailuun ja yhdistelemiseen.
Tutkimuksesta käy ilmi, mitä yrityksiltä vaaditaan ja miten tärkeää yrityksille on ny-kyään olla sosiaalisessa mediassa internetin käytön yleistymisen myötä. Facebook-, Twitter- ja YouTubeprofiilin luominen on selitetty helposti ja tarkasti. Myös kyseisten sivujen hyödyt ja haitat yrityksen näkökulmasta on otettu työssä huomioon.
Keskeisimpiä asioita olivat tietysti Facebook, Twitter ja YouTube, mutta lisäsin opin-näytetyöhöni myös tietoa sosiaalisen median tärkeydestä, riskeistä, hyödyistä, histori-asta sekä kuluttajista. Yhtenä osana on myös perustietoa Ravensburgin kaupungista, heidän markkinointistrategiastaan sekä tulevista aikeista sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyössä on käytetty laadullista tutkimusmenetelmää. Lähteinä käytin kirjoja englanniksi, saksaksi ja suomeksi, sekä nettisivuja ja henkilökohtaista tiedonantoa. Työ perustuu lähteiden tutkimiseen, vertailuun ja yhdistelemiseen.
Tutkimuksesta käy ilmi, mitä yrityksiltä vaaditaan ja miten tärkeää yrityksille on ny-kyään olla sosiaalisessa mediassa internetin käytön yleistymisen myötä. Facebook-, Twitter- ja YouTubeprofiilin luominen on selitetty helposti ja tarkasti. Myös kyseisten sivujen hyödyt ja haitat yrityksen näkökulmasta on otettu työssä huomioon.