Toimittajareklamaatioprosessin määritys SAP QM -moduulin käyttöönottoa varten
Alalauri, Katja (2020)
Alalauri, Katja
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052413233
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052413233
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty ABB Power Grids Finlandin Muuntajatehtaalle Vaasassa. Opinnäytetyön tarkoituksena on määritellä toimittajareklamaatioprosessi, jotta toimittajareklamaatiot voidaan siirtää vanhasta Lotus Notes -kannasta SAP:ssa käyttöönotettavaan laadunhallinnan moduuliin.
Opinnäytetyössä käydään läpi yleisesti laadunhallintaa siltä osin, kuin se liittyy hankinta- ja ostotoimintaan., jotta lukijalle syntyisi ymmärrys siitä, miksi on tärkeää pystyä keräämään mitattavaa tietoa toimittajien toimittamasta laadusta
Opinnäytetyössä käydään läpi yleisesti laadunhallintaa siltä osin, kuin se liittyy hankinta- ja ostotoimintaan., jotta lukijalle syntyisi ymmärrys siitä, miksi on tärkeää pystyä keräämään mitattavaa tietoa toimittajien toimittamasta laadusta