Vesilinnan digitaalinen markkinointi
Rusanen, Lotta; Piiroinen, Aino Maija (2020)
Rusanen, Lotta
Piiroinen, Aino Maija
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052915305
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052915305
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli olemassa olevan digimarkkinoinnin hyödyntäminen ja kehit-täminen toimeksiantajayritykselle. Työn toimeksiantajana toimi jyväskyläläinen Cafe & Restaurant Vesilinna.
Raportin tarkoituksena on tukea työn toiminnallista osaa. Raportti pitää sisällään teoriaa, jonka perusteella opinnäy-tetyön toimenpiteet toteutettiin. Sisällysluettelossa kappaleet ennen tausta-aineiston hankintaa kertovat digitaaliseen markkinointiin liittyvistä käsitteistä. Kappaleet johdattavat kuvaukseen toimeksiantajasta sekä toteutettujen toimen-piteiden teoriaan.
Toiminnallisen opinnäytetyön lopputulokseksi syntyi digitaalisen markkinoinnin vuosikello. Vuosikellon lisäksi toimin-nallisessa osassa suunniteltiin uutiskirjepohja sekä uudistettiin olemassa olevia nettisivuja ja päivitettiin eri sosiaali-sen median kanavia. Yrityksen sosiaalisen median kanavia ovat Facebook, Instagram ja TripAdvisor. Nykypäivänä sosiaalinen media sekä hyvät verkkosivut tarjoavat hyviä työkaluja kohderyhmän tavoittamiseen.
Maailman digitalisoituminen tekee työstä ajankohtaisen. Ajankohtaista on myös se, että Vesilinnan uusi yrittäjä ava-si ovensa maaliskuussa 2020. Tavoitteena oli saada näkyvyyttä digitaalisen markkinoinnin avulla uudelle yritykselle. Työn aiheen ja tuotoksien toivotaan olevan hyödyllinen uudelle yrittäjälle.
Raportin tarkoituksena on tukea työn toiminnallista osaa. Raportti pitää sisällään teoriaa, jonka perusteella opinnäy-tetyön toimenpiteet toteutettiin. Sisällysluettelossa kappaleet ennen tausta-aineiston hankintaa kertovat digitaaliseen markkinointiin liittyvistä käsitteistä. Kappaleet johdattavat kuvaukseen toimeksiantajasta sekä toteutettujen toimen-piteiden teoriaan.
Toiminnallisen opinnäytetyön lopputulokseksi syntyi digitaalisen markkinoinnin vuosikello. Vuosikellon lisäksi toimin-nallisessa osassa suunniteltiin uutiskirjepohja sekä uudistettiin olemassa olevia nettisivuja ja päivitettiin eri sosiaali-sen median kanavia. Yrityksen sosiaalisen median kanavia ovat Facebook, Instagram ja TripAdvisor. Nykypäivänä sosiaalinen media sekä hyvät verkkosivut tarjoavat hyviä työkaluja kohderyhmän tavoittamiseen.
Maailman digitalisoituminen tekee työstä ajankohtaisen. Ajankohtaista on myös se, että Vesilinnan uusi yrittäjä ava-si ovensa maaliskuussa 2020. Tavoitteena oli saada näkyvyyttä digitaalisen markkinoinnin avulla uudelle yritykselle. Työn aiheen ja tuotoksien toivotaan olevan hyödyllinen uudelle yrittäjälle.