Instagram osaksi markkinointiviestintää : Case: Scandic Pori
Hildén, Tiia (2020)
Hildén, Tiia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112624422
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112624422
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimustyönä oli tutkia sosiaalisen median markkinointia Scandic Porissa. Tavoitteena oli saada sosiaalisen median markkinointia kehitettyä hyödyllisemmäksi ja luoda tulevaisuutta ajatellen Instagram osaksi markkinointiviestintää. Työssä käytettiin kyselylomakkeitta selvittääkseen asiakkaiden näkemystä sosiaaliseen mediaan ja markkinointiviestintään. Samalla tarkasteltiin Facebookissa tapahtunutta markkinointia.
Alussa keskityttiin markkinointiin ennen tietokoneita ja mobiililaitteita, ja minkälaista markkinointi nykypäivänä on, kun digitalisoidutaan vuosi vuodelta. Seuraavassa luvussa keskityttiin markkinointiviestintään ja mitä markkinointiviestinnässä tulee ottaa huomioon, jotta saataisiin tavoiteltua uusia asiakkaita. Sosiaalisen median markkinoinnissa keskityttiin Facebookin ja Instagramin eroavaisuuksiin, sekä miten kumpikin kanava voisivat tukea toisiaan.
Viimeisimmässä luvussa keskityttiin tuloksien analysoimiseen, mittaamiseen, validin ja reliabiliteetin toteutuvuuteen. Tulokset ovat koottuina kaavoille, jotta olisi helpompi tarkastella saatuja tuloksia. The research work of thesis was to study the marketing of social media in Scandic Pori. The goal was to make social media marketing more useful and create Instagram as a part of the marketing communications for the future. Questionnaires were used in the research to find out customers’ views on social media and marketing communications. At the same time, the marketing of Facebook was examined.
The very beginning of the thesis, we got acquainted with what kind of marketing was before computers and mobile devices and what kind of marketing is nowadays, as we develop digital devices even further year by year.
The next part of thesis focused on marketing communications and what needs to be considered in marketing communications to reach new customers. Social media marketing focused on the differences between Facebook and Instagram, and how both channels could support each other.
The last part of thesis focused on the analysis, measurement, validation, and reliability of the results. The results are compiled into formulas to make it easier to view the results obtained.
Alussa keskityttiin markkinointiin ennen tietokoneita ja mobiililaitteita, ja minkälaista markkinointi nykypäivänä on, kun digitalisoidutaan vuosi vuodelta. Seuraavassa luvussa keskityttiin markkinointiviestintään ja mitä markkinointiviestinnässä tulee ottaa huomioon, jotta saataisiin tavoiteltua uusia asiakkaita. Sosiaalisen median markkinoinnissa keskityttiin Facebookin ja Instagramin eroavaisuuksiin, sekä miten kumpikin kanava voisivat tukea toisiaan.
Viimeisimmässä luvussa keskityttiin tuloksien analysoimiseen, mittaamiseen, validin ja reliabiliteetin toteutuvuuteen. Tulokset ovat koottuina kaavoille, jotta olisi helpompi tarkastella saatuja tuloksia.
The very beginning of the thesis, we got acquainted with what kind of marketing was before computers and mobile devices and what kind of marketing is nowadays, as we develop digital devices even further year by year.
The next part of thesis focused on marketing communications and what needs to be considered in marketing communications to reach new customers. Social media marketing focused on the differences between Facebook and Instagram, and how both channels could support each other.
The last part of thesis focused on the analysis, measurement, validation, and reliability of the results. The results are compiled into formulas to make it easier to view the results obtained.