Haku
Viitteet 1-10 / 81
Kokemuksia pilvipalvelustrategian ja pilvipalveluiden käyttöönotosta
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Finavialle vuonna 2016 laaditun pilvipalvelustrategian käyttöönotto ja jalkautus, sekä pilvipalvelujen käyttöönotto ovat onnistuneet, sekä millaisia vaikutuksia niiden ...
Logistiikkaohjelmiston kehittäminen museossa
(2021)
Museovirastossa on käytössä Muskatti-niminen esinelogistiikkajärjestelmä. Järjestelmällä hallitaan kokoelma esineiden paikkatietoja ja liikkeitä. Järjestelmän rikkoutuminen ja siellä olevan tiedon katoaminen olisi merkittävä ...
Web-komponenttikirjaston kehittäminen ja viimeistely: Järjestelmäkehittäjän päiväkirja
(2021)
Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä seurattiin järjestelmäkehittäjän työtä Pagero Oy:llä kahdeksan viikon seurantajakson ajan aikavälillä 15.2.2021 – 9.4.2021. Opinnäytetyön tarkoituksena oli seurata ja reflektoida ...
Teknisen tuen toiminnan kehittäminen ja tehostaminen
(2024)
Päiväkirjaopinnäytetyössä seurattiin kahdeksan viikon ajan huoltoneuvojan työtä teknisessä tuessa. Kahdeksan viikon seurantajakso sijoittui ajalle 16.10.2023 – 8.12.2023. Opinnäytetyön seurantajaksonaikana on viikon välein ...
Asiakaskohtaisen tilaussovelluksen tuotteistaminen : Palveluliiketoiminta - digitalisaation vaikutus ja asiakkaan odotukset sovellukseen
(2020)
Perinteinen palveluliiketoiminnan myynnin toimintamalli on muuttumassa digitalisaation myötä. Liiketoiminnan myynti-tilausprosessi on tehnyt ison kaksitahoisen digiloikan vuoden 2020 koronapandemian seurauksena. Yhä useampi ...
Yhteisen verkkoasioinnin ratkaisun esiselvitys valtionhallinnossa
(2020)
Valtiohallinnossa on jatkuvasti kasvava tarve tehdä asioita helpommin, tehokkaammin ja kustannuksia säätäen. Palveluja sähköistämällä pyritään helpottamaan kansalaisten asioimista eri elämäntilanteissa ajasta ja paikasta ...
Palvelumuotoilu sisältömarkkinoinnin kehittämisessä: case Jollas Instituutti
(2020)
Opinnäytetyön aiheena oli palvelumuotoilun hyödyntäminen sisältömarkkinoinnin kehittämisessä kohdeyrityksessä. Kohdeyritys on valmennusyritys, joka haluaa tarjota asiakkailleen kaikkia tarvittavia osaamisen kehittämisen ...
Kohti ketterää IT-jatkuvuudenhallintaa: Tapaustutkimus SOK
(2023)
Tutkimuksen tavoitteena oli dokumentoida ja mitata SOK:n IT-yksikössä toteutettua muutosta perinteisestä, vesiputousmallisesta prosessikehittämisestä ketterään prosessien kehittämiseen. Muutoksen toteutusta peilattiin ...
Analytiikan kehittämissuunnitelma
(2023)
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Helsingin Satama Oy:lle. Toimeksiannon tavoitteena on kehittää yrityksen Business Intelligence (BI) -ympäristön hyödynnettävyyttä ja analytiikkaa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli ...
Digitaalisen palvelun suunnittelua ohjaavia tekijöitä
(2024)
Digitaalisen palvelun suunnittelua ohjaavia tekijöitä on opinnäytetyö, joka pohjautuu kolmen opintojakson oppeihin ja opintojaksoilla tehtyihin työnäytteisiin. Opintojaksot tämän opinnäytetyön taustana olivat ohjelmistotuotannon ...