- Selaus nimekkeen mukaan Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Viitteet 21-40 / 15617
-
2–3-vuotiaan lapsen motorisen kehityksen tukeminen : Video-opas vanhemmille
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)Motorinen kehitys voidaan määritellä jatkuvaksi prosessiksi, jossa opitaan ikään kuuluvia liikuntataitoja. Ihminen tarvitsee motorisia taitoja selviytyäkseen arkielämän haasteista. Lapsi harjoittelee motorisia perustaitoja ... -
3-4 vuotiaan lapsen motorisen kehityksen tukeminen ohjatun ryhmäliikunnan avulla : Opas ohjaajalle
(2019)Alle kouluikäisistä lapsista yli puolet osallistuu ohjattuun ryhmäliikuntaan, mutta silti suurin osa lapsista liikkuu suosituksiin nähden liian vähän. Lasten tulisi oppia motoriset perustaidot ennen kouluikää, nämä motoriset ... -
3-6-vuotiaiden lasten leikki- ja vertaissuhdetaitojen välinen yhteys : Taitojen välisen yhteyden tutkiminen RALLA-havainnointityökaluilla
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää päiväkoti-ikäisten lasten leikki- ja vertaissuhdetaitojen välistä yhteyttä. Tutkimuksessa selvitettiin taitojen välistä yhteyttä toisiinsa arvioituina RALLA – leikki- ja kaveritaitojen ... -
3-6-vuotiaiden lasten vertaisryhmistä syrjäytymisen tunnistaminen varhaiskasvatuksessa
(2023)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvatuksen työntekijöiden havaintoja lasten välisestä syrjinnästä, sekä yksilön syrjäytymisestä päiväkodin vertaisryhmästä. Tutkimus oli kvalitatiivinen eli laadullinen, ... -
3.-6.-luokkalaisten lasten liikunnallinen kerhotoiminta osaksi kerhotoiminnan kehittämishanketta : Wernerin iltapäiväkerho
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten aktivoida koululaisia rinteeseen ja kehittää tuote tai palvelu, joka palvelisi yhtenäisenä konseptina Suomen Hiihtokeskusyhdistys ry:n alaisia hiihtokeskuksia/hiihtokouluja. ... -
3.Logistiikkarykmentin rekrytointiprosessi ja sen kehittäminen
(2020)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää 3.Logistiikkarykmentin rekrytoinnin nykytila sekä laatia kehittämistoimenpiteitä. Näiden parantamisehdotusten avulla 3.Logistiikkarykmentti voi tehostaa rekrytointiprosessiaan niin, ... -
360°-arvioinnin vaikutus esimiehen itsetuntemukseen : Case Rovaniemen kaupunki
(2021)Opinnäytetyössä tarkasteltiin 360°-arvioinnin vaikutusta esimiehen itsetuntemukseen Rovaniemen kaupungilla. Rovaniemen kaupunki käynnisti vuoden 2020 loppupuolella esimiehille suunnatun 360°-arvioinnin ensimmäistä kertaa. ... -
3D- kuitukoneen integrointi tehdasrakennukseen
(2022)Prosessitekniikan laitevalmistaja kehittää uudenlaista 3D-puukuitukonetta, jonka tuotteilla voi kilpailla muovista tehtyjen pakkausten tai tuotteiden kanssa. Puukuidusta tehdyt tuotteet ovat ekologisempia kuin muovista ... -
3D- Visualisointipalveluiden toimintaedellytysten selvittäminen Jyväskylän seudulla
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyössä tutkittiin, millaisilla markkinoilla toimeksiantaja, Visualisointipalvelu Divion toimii kilpailun näkökulmasta ja miten nämä asiat vaikuttavat yrityksen tulevaisuuden suunnitelmiin. Tutkimuksen tavoitteena ... -
3D-animaation tuotantoprosessi, CASE: Elintarvikeketjun kyberturvallisuus - hankkeen esittelyvideo
(2022)Opinnäytetyön aiheen antoi Jyväskylän ammattikorkeakoulun IT-instituutin kyberturvallisuuden tutkimus-, kehitys- ja koulutuskeskus JYVSECTEC. Tehtävänantona oli tehdä esittelyvideo JYVSECTECin ja Jyväskylän ammattikorkeakoulun ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
3D-grafiikka ja matchmoving
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Digitoimisto LumeTech osk., joka tarjoaa erilaisia digitaalisen median palveluita, kuten videoita, 3D-grafiikkaa ja web-sivuja. Työn tavoitteena oli vahvistaa LumeTechin osaamista ... -
3D-hahmoanimointi mainostarkoitukseen
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi jyväskyläläinen Digitoimisto LumeTech osk. Tavoit-teena oli tuottaa LumeTechin yritysesittelyvideon alkuun hahmoanimointi, jolla esiteltäisiin heidän osaamistaan ja yrityksen ... -
3D-kuitutuotetehtaan sisälogistiikan ratkaisumalli
(2023)Opinnäytetyö tehtiin Metsä Spring Oy:lle keväällä 2023. Toimeksiantajan 3D-kuitutuotetehdas projektin tulevat kehitysvaiheet vaativat tarkennettuja sisälogistiikan toteutustapoja, jotta työryhmä pystyisi etenemään tehtaan ... -
3D-laserkeilainaineiston hyödyntäminen uudisrakentamisessa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Laserkeilaus on tehokas tapa tuottaa tietoa kohteen kolmiulotteisuudesta. Laserkeilauksen tuloksena saadaan pistepilvi, jossa jokaiselle pisteellä on tunnettu sijainti xyz-koordinaatistossa. Pistepilveä voidaan hyödyntää ... -
3D-mainosvideo teollisuusyritykselle : Case: Leppäkosken Lämpö
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi biolämmitysjärjestelmiä valmistava ja markkinoiva Ariterm Oy. Tavoitteena oli tuottaa messu- ja markkinointikäyttöön 3D-mainosvideo Ariterm Oy:n toimittamasta, elokuussa 2014 ... -
3D-mallin sekä valaistuksen toteutus asuntoesittelysovellukseen
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia sekä luoda ohjeistus 3D-mallin ja valaistuksen toteut-tamisesta Unity3D-pelimoottorilla ajettavaan asuntoesittelysovellukseen. Asuntoesitte-lysovelluksessa pääsee tutustumaan suunnittelemaan ... -
3D-mallinnuksen hyödyntäminen rakennesuunnittelussa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Ramboll Finland Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia 3D-mallinnuksen ominaisuuksia ja selvittää niiden hyödyntämistä rakennesuunnit-telussa. Opinnäytetyössä keskitytään 3D-mallinnuksen ... -
3D-mallinnuksen ja -tulostuksen oppimisympäristön suunnittelu ja toteutus
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopistolla oli tarve kehittää nuorisopuolen koulutusta 3Dmallintamisen ja -tulostamisen osalta. Kehitystarpeen ohessa toimeksiantajalla oli tahtotila saada nykytilannekuva nopeasti kehittyvästä ... -
3D-pelin NPC-hahmon animaatio
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi GameHunger projects, joka on aloitteleva pelinkehittäjätiimi. Tiimillä on työn alla heidän ensimmäinen 3D-videopeli. Tavoitteena oli luoda yhdelle pelin lintumaisista NPC-hahmoista ... -
3D-saarien proseduraalinen generointi
(2022)Proseduraalinen generointi on pelialalla suosittu tapa sisällön tuotannon ongelmien ratkaisuun. Pelialan trendit generoituvasta sisällöstä ovat jatkuneet vahvoina pienissä pelistudioissa, mutta tuoneet myös isojen pelistudioiden ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad