KoulutusalaJyväskylän ammattikorkeakouluTietojenkäsittely

    • 2D-grafiikan ja pikseligrafiikan erot animoinnissa 

      Puurtinen, Olli (2021)
      Tutkitaan digitaalisen 2D-grafiikan ja pikseligrafiikan eroja animoinnissa. Kumpi näistä graafisista tyyleistä soveltuu paremmin erilaisiin tilanteisiin animoidessa ja onko näiden kahden tyylin välillä mitään eroja graafista ...
    • 2D-grafiikkaohjelmat pelialalla 

      Ojanen, Petja (2021)
      Tämä opinnäytetyö tutkii graafikoiden omia tarpeita pelialalla käytettäville 2D-grafiikkaohjelmille. Työssä käydään läpi myös erinäisille ohjelmille tehtyjä testejä, jotka perustuvat graafikoille jaetun kyselyn vastauksiin.
    • 3D-saarien proseduraalinen generointi 

      Hyyryläinen, Aapo (2022)
      Proseduraalinen generointi on pelialalla suosittu tapa sisällön tuotannon ongelmien ratkaisuun. Pelialan trendit generoituvasta sisällöstä ovat jatkuneet vahvoina pienissä pelistudioissa, mutta tuoneet myös isojen pelistudioiden ...
      Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
    • 3D-virtuaalikierroksen hyödyntäminen myynninedistämiskeinona 

      Räsänen, Eetu (2023)
      Opinnäytetyö liittyy yleisesti 360-kuvaukseen, virtuaalitilan toteutukseen ja siihen, miten virtuaalitila vai-kuttaa yrityksen näkyvyyteen. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selventää virtuaalitilan erilaisia tek-nologioita, ...
    • Active Directoryn ja Azure Active Directoryn integraatio 

      Heikkilä, Teemu (2022)
      Opinnäytetyössä toteutettiin tietojärjestelmä, jonka avulla pystytään käyttämään yhtenäisiä identiteettejä sekä paikallisella toimialueella, kuin myös Azure pilvipalvelussa. Tietojärjestelmä suunniteltiin kuvitteelliselle ...
      Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
    • Adobe Photoshop -ohjelman käyttö digitaalisen maalauksen työvälineenä 

      Vähälä, Noora (2020)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia digitaalisen maalaustaiteen käyttöä videopelialalla sekä Adobe Photoshop -ohjelman maalauksellisia ominaisuuksia havainnoimalla kolmen lähivuosina julkaistun videopelin taidetta sekä ...
    • Adobe Photoshop vertailussa digitaalisen maalauksen kautta 

      Pitkänen, Jupiter (2022)
      Tutkimuksessa tarkasteltiin Adobe Photoshopin alkua ja sitä, miten siitä tuli graafisen alan standardi ohjelma käyttää. Photoshopia ja sen työkaluja ja käyttöliittymää vertailtiin kahden muun piirto-ohjelman kanssa, jotka ...
    • Advantages of Photogrammetry in creating Photorealistic 3D assets for Game Development using only Freeware: Indie’s Delight 

      Tuori, Vili (2022)
      3D modeling a complex model for Game Development purposes is a time-consuming task as there are many different phases that need to be completed before the model can be considered game ready. While there are many tools than ...
    • Agile Testing: Improving the Process : Case Descom 

      Huisko, Mikael; Kyyrö, Mikko (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)
      The thesis was assigned by Descom, a marketing and technology company based in Jyväskylä. The aim of the thesis was to research the current state of testing inside the organization, and to improve on the existing processes ...
    • Ajanvarausjärjestelmän käyttöliittymän optimointi 

      Valve, Eetu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa Web-pohjainen ajanvarausjärjestelmä hierojille, jonka käytettävyys ja toiminnallisuudet pystyisivät haastamaan kilpailevien tuotteiden ominaisuudet ja käyttömukavuuden. Tutkimus ...
    • Ajanvarausjärjestelmän vaatimusmäärittely 

      Tiainen, Tuukka (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyössä tehtiin vaatimusmäärittely tuotepohjaiselle ajanvarausjärjestelmälle. Lisäksi työssä kehittyi toimeksiantajalle vaatimustenhallinnan prosessi, jota voidaan käyttää jatkossa muiden tuotteiden elinkaaren ...
    • ALUSTARIIPPUMATON MOBIILISOVELLUSKEHITYS WEB- TEKNIIKOILLA : Case: Tiimiakatemian GAS-mobiilisovellus 

      Niittykangas, Tatu (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Työn toimeksiantajana toimi Tiimiakatemia, joka tarvitsi modernin työkalun osuuskuntien johtamisen helpottamiseen. Opinnäytteen tavoitteena oli tehdä toimeksiantajalle kartoitus mahdollisuuksista toteuttaa monialustainen ...
    • Amazon Game Tech -palveluiden hyödyntäminen Ticorporatessa 

      Piippo, Joakim; Verronen, Sami (2019)
      Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia Amazon Game Tech -palveluiden soveltuvuutta Jyväskylän ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn koulutusohjelman opiskelijoiden peliprojektien käyttöön. Jyväskylän ammattikorkeakoulun ...
    • AMK-yhteishaun hakijoihin kohdistuva verkkomarkkinointi : Case: Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma 

      Kauppinen, Paula (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)
      Työn tilasi Jyväskylän ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn koulutusohjelma. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää verkkomarkkinoinnin näkyvyyttä ja merkitystä keväällä koulutusohjelman pääsykokeisiin osallistuneiden ...
    • Analyysimenetelmät konseptoinnissa 

      Vertanen, Konsta (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Concept Lab, joka on sekä Jyväskylän ammattikorkeakoulun alaisuudessa toimiva monitieteellinen kurssi että idea- ja konseptikehitystä tarjoava palvelu. Tämän opinnäytetyön tekijä on ...
    • Android-sovellus helpottamaan senioreiden älypuhelimen käyttöä 

      Säkkinen, Ilkka (2023)
      Nykyään älypuhelimia käytetään päivittäin todella moneen asiaan. Niitä voidaan hyödyntää uutisten lukemiseen, sähköpostien lukemiseen ja vastaamiseen, sosiaalisen median selaamiseen ja tietenkin puhe-luiden soittamiseen ...
      Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
    • Angular-sovelluksen keskitetty tilanhallinta NgRx-kirjastolla 

      Sarlin, Santtu (2021)
      Modernit verkkosovellukset ovat ajan kanssa kasvaneet yhä monipuolisemmiksi niiden korvatessa vanhat työpöytäsovellukset. Tutkimuksen toimeksiantaja Skillwell Oy kehittää asiakkailleen monipuolisia web-käyttöliittymiä ...
    • Angular-sovelluksen muuttaminen progressiiviseksi verkkosovellukseksi 

      Piirilä, Eelis (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)
      Progressiiviset verkkosovellukset ovat viime vuosina nousseet vaihtoehdoksi perinteiselle mobiilisovelluskehitykselle. Tutkimuksen toimeksiantaja Growthsetters Oy kehittää Game of Skills -nimistä progressiivista verkkosovellusta ...
    • AngularJS-sovelluksen päivittäminen Angular-sovellukseksi 

      Lindén, Lasse (2019)
      Nykyaikainen front-end-sovelluskehitys kehittyy nopeasti. Sovelluskehityksen apuna käytetään usein erilaisia sovelluskehyksiä, jotka tarjoavat valmiita työkaluja kehittäjille. Front-end-puolen nopean kehityksen seurauksena ...
    • API-First Design with Modern Tools 

      Hämäläinen, Oona (2019)
      Business strategies that aim to benefit from APIs are rapidly becoming more common in the IT industry. Well-designed and implemented APIs are an important step towards successful API economy, and for this reason the assigner ...