Myynnin ja markkinoinnin tehostaminen kiinteistöalan yritykselle
Kristian, Koskela; Verneri, Friman (2021)
Kristian, Koskela
Verneri, Friman
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414409
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414409
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehostaa kiinteistöalan yrityksen myyntiä ja markkinointia. Markkinointi ei ole keinona uusi, mutta opinnäytetyön avulla pyrimme löytämään uudenlaisia ja tehostettuja toimintatapoja ja käytäntöjä. Näillä keinoilla pyrimme tavoittamaan oikeaa kohderyhmää eli kohdeyrityksen potentiaalisia asiakkaita. Myyntiä on tarkoitus kehittää myös niin, että kehitetään netissä tapahtuvia palveluita asiakaslähtöisemmiksi. Opinnäytetyön hyödyn saajaeli kohdeyrityksemme pystyy työmme avulla tunnistamaan omia vahvuuksiaan, sekä oman myynti- ja markkinointitoimintansa kehityskohteita, jolloin tätä kautta yritys pystyy parantamaan omaa liiketoimintaansa ja tuloksentekokykyä.
Opinnäytetyön ensimmäinen osa sisältää kohdeyrityksen ja toimialan kuvailua, tämän lisäksi yleistä tietoa myynnistä ja markkinoinnista. Opinnäytetyön toinen osa kostuu kyselytutkimuksestamme ja kyselyn analysoinnista, sekä yrityksen kehittämisideoista. Kysely tutkimuksemme oli todella onnistunut ja saimme vastauksia hyvällä prosentilla. Pystyimme saamaan vastaajia tutkimukseemme eri ikäluokista, sekä eri elämäntilanteista. Dialogi kohdeyrityksen kanssa oli koko opinnäytetyö prosessin aikana aktiivista ja rakentavaa. Pyrimme opinnäytetyön avulla löytämään uudenlaisen myynti- ja markkinointistrategian, joka pystyisi vastaamaan paremmin asiakkaiden tämän päivän vaatimuksiin. Opinnäytetyömme lähteinä on internet ja kirjallisuuslähteet ja lisäksi yrityksen henkilökunnan haastattelut. Saamistamme tutkimustuloksista selvisi kohdeyrityksen kehityskohteet selvästi. Näihin kehityskohteisiin pystyimme löytämään konkreettisia ratkaisuita, jotka ovat mahdollista toteuttaa ilman valtavan suuria kustannuksia. Kaiken kaikkiaan pääsimme opinnäytetyössämme kehittämään niin omaa osaamistamme, kuin tuomaan lisäarvoa kohdeyrityksen liiketoimintaan. Mielestämme saimme tuotua suunnitteluvaiheessa haluamamme asiat opinnäytetyöhömme, sekä olemme tyytyväisiä saamiimme tuloksiin ja kehitysideoihin.
Opinnäytetyön ensimmäinen osa sisältää kohdeyrityksen ja toimialan kuvailua, tämän lisäksi yleistä tietoa myynnistä ja markkinoinnista. Opinnäytetyön toinen osa kostuu kyselytutkimuksestamme ja kyselyn analysoinnista, sekä yrityksen kehittämisideoista. Kysely tutkimuksemme oli todella onnistunut ja saimme vastauksia hyvällä prosentilla. Pystyimme saamaan vastaajia tutkimukseemme eri ikäluokista, sekä eri elämäntilanteista. Dialogi kohdeyrityksen kanssa oli koko opinnäytetyö prosessin aikana aktiivista ja rakentavaa. Pyrimme opinnäytetyön avulla löytämään uudenlaisen myynti- ja markkinointistrategian, joka pystyisi vastaamaan paremmin asiakkaiden tämän päivän vaatimuksiin. Opinnäytetyömme lähteinä on internet ja kirjallisuuslähteet ja lisäksi yrityksen henkilökunnan haastattelut. Saamistamme tutkimustuloksista selvisi kohdeyrityksen kehityskohteet selvästi. Näihin kehityskohteisiin pystyimme löytämään konkreettisia ratkaisuita, jotka ovat mahdollista toteuttaa ilman valtavan suuria kustannuksia. Kaiken kaikkiaan pääsimme opinnäytetyössämme kehittämään niin omaa osaamistamme, kuin tuomaan lisäarvoa kohdeyrityksen liiketoimintaan. Mielestämme saimme tuotua suunnitteluvaiheessa haluamamme asiat opinnäytetyöhömme, sekä olemme tyytyväisiä saamiimme tuloksiin ja kehitysideoihin.