Jelly Wars : Cross-Platform Multiplayer Online Mobile Game
Kauppinen, Sami (2013)
Kauppinen, Sami
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179282
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179282
Tiivistelmä
Projektin tarkoituksena oli kehittää alustariippumaton mobiilimoninpeli jyväskyläläiselle pelitalolle Star Arcadelle.
Pelissä pelaaja kontrolloi oman heimonsa jäsentä ja kohtaa kilpailevan heimon edustajan taisteluken-tällä. Tavoitteena on kukistaa toinen heimo ja saada haltuunsa vuori, jonka huipulla taivaalta valopallona alas tullut aarre odottaa. Vuoropohjainen taistelu motivoi strategiseen kamppailuun, ja fysiikkamallinnus mahdollistaa monipuolisen aseiden ja ympäristön käyttämisen omaksi edukseen. Pelaajilla on myös käytössään ostettavia lisäaseita ja varusteita. Taistelun keskellä pelaajat voivat myös keskustella keskenään kirjoittamalla viestejä toisilleen.
Työ toteutettiin C++-kielellä käyttäen Microsoft Visual Studio 2010 -sovelluskehitintä. Pelin pohjalla toimi Star Arcaden DieselEngine-pelimoottori ja Star Arcade Client -moninpelikehys.
Jelly Wars julkaistiin 23.8.2011, ja uuden version kehitys on meneillään.
Pelissä pelaaja kontrolloi oman heimonsa jäsentä ja kohtaa kilpailevan heimon edustajan taisteluken-tällä. Tavoitteena on kukistaa toinen heimo ja saada haltuunsa vuori, jonka huipulla taivaalta valopallona alas tullut aarre odottaa. Vuoropohjainen taistelu motivoi strategiseen kamppailuun, ja fysiikkamallinnus mahdollistaa monipuolisen aseiden ja ympäristön käyttämisen omaksi edukseen. Pelaajilla on myös käytössään ostettavia lisäaseita ja varusteita. Taistelun keskellä pelaajat voivat myös keskustella keskenään kirjoittamalla viestejä toisilleen.
Työ toteutettiin C++-kielellä käyttäen Microsoft Visual Studio 2010 -sovelluskehitintä. Pelin pohjalla toimi Star Arcaden DieselEngine-pelimoottori ja Star Arcade Client -moninpelikehys.
Jelly Wars julkaistiin 23.8.2011, ja uuden version kehitys on meneillään.