KoulutusalaMetropolia AmmattikorkeakouluKulttuurituotanto
Viitteet 1-20 / 429
-
1800-luvun elämys osana kartanon kulttuuri- ja palvelutarjontaa : Träskändan kartanon tapaus
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Espoon Järvenperässä sijaitseva Träskändan kartano on historiallisesti arvokas kohde Espoon historiassa. Suosittuna ulkoilualueena toimiva kartanopuisto ja kaikki kartanon pihapiirin rakennukset on luokiteltu valtakunnallisesti ... -
3D-Animaation tuotantoprosessi
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia 3D-animaation tekemistä; sen suunnittelua ja toteuttamista. Pyrkimyksenä oli myös löytää nopein tapa tehdä 3D-animaatiota. Opinnäytetyössä kuvataan kohtauksen syntyminen alusta loppuun. ... -
Ahdistaako avoimuus? : wikin käyttö tutkimus- ja kehittämishankkeen viestinnässä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyö tutkii wikin käyttöä tutkimus- ja kehittämishankkeen viestinnän välineenä. Viime vuosina sosiaalisen median käyttäminen on laajentunut työelämään. Viestinnän teoriat eivät ole muuttuneet yhtä nopeasti, mutta ... -
Aikakauslehden menestystekijät : Case: Pelaaja-lehden kuluttajamyynnin kasvattaminen
(2020)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Pelaaja-lehden myyntiä kuluttajille voi lisätä uusien kustannustehokkaiden ja kilpailukykyisten keinojen avulla. Työ on toteutettu tapaustutkimuksena ja tilaajana toimi ... -
Alanvaihto tv-alalla : mitkä syyt saavat ihmiset vaihtamaan pois tv-alalta?
(2023)Tämä opinnäytetyö on tapaustutkimus, jossa selvitetään syitä sille, minkä takia ihmiset vaihtavat pois tv-alalta. Työn tavoitteena on saada kuuluviin alan työntekijöiden ääni sekä löytää syitä siihen, minkä takia alalla ... -
Alueellinen orkesteritoiminta, verkostojen strategisen yhteistyön kehittäminen - Case Lohjan kaupunginorkesteri
(2019)Lohjan kaupunginorkesteri on aktiivinen alueellinen toimija. Alueellisen toiminnan kautta orkesteri lisää musiikin saatavuutta, kasvattaa kuulijakuntaansa, toimii kulttuurimyönteisen kaupungin käyntikorttina ja vahvistaa ... -
Alueellisen yrittäjäverkostotapahtumakonseptin kehittäminen : tapaus Arabian alueen yrittäjäaamiaiset
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Tämä opinnäytetyö on kartoitus alueellisen yrittäjäverkoston kehittämistyön tueksi. Tapauksena toimi Metropolia Ammattikorkeakoulun Vyyhti-hankkeen ja Arabian alueen kaupunginosayhdistys Artovan yhteistyössä konseptoima ... -
Ammatinvalintakysymys? : merkityksellisen työn johtaminen elävän musiikin alalla
(2024)Opinnäytetyö keskittyy merkityksellisen työn johtamiseen elävän musiikin alalla ja tarkastelee erityisesti työhyvinvoinnin, työn imun sekä työn ja muun elämän yhteensovittamisen roolia merkityksellisessä työssä jaksamisen ... -
Ammattilaistapahtuman tuotantoprosessin kehittäminen : case: Helsingin Kahviviikko
(2021)Tämä opinnäytetyö on toimintatutkimus, jonka kehittämiskohteena on Helsingin Kahviviikon tuotantoprosessi. Työn tilaaja Helsingin Kahviviikko järjestää erikoiskahvialan tapahtumaviikkoa, joka koostuu satelliittitapahtumista ... -
Ammattiteatteribrändin kehittäminen : Kehittämiskohteena Teatteri Tuike
(2019)Opinnäytetyöni on tapaustutkimus, joka tutkii Teatteri Tuikkeen brändiä ja sitä, miten kehittää sitä vahvasti ammatillisempaan suuntaan. Työn tilaaja on Teatteri Tuike, jonka erityispiirteenä ovat aisti- ja sokkoteatteri. ... -
Annantalon tuotantoprosessin kehittäminen sisäisen palvelun näkökulmasta
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tämä opinnäytetyö on tapaustutkimus Annantalon tuotantoprosessista. Sen tavoitteena oli tarkastella nykyistä tuotantoprosessia, selvittää sisäisen palvelun näkökulmasta tuotantoprosessin kehityskohteita ja luoda näihin ... -
Artistibrändin sosiaalisen median preesens : elektroninen tanssimusiikki tapauksena Skrillex ja Diplo
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)Tämä opinnäytetyö on netnografinen tutkimus, jonka tavoitteena on selvittää Los Angelesista käsin toimivien kahden artistin (Skrillex ja Diplo) artistibrändin sosiaalisen median preesens ja tutkia, miten se vaikuttaa ... -
Artistien tukeminen ja osallistaminen ohjelmatoimistossa: artistilähtöisten toimintatapojen kehittäminen ohjelmatoimisto Suomen Keikkamyynnille
(2023)Opinnäytetyössä selvitetään, miten ohjelmatoimisto Suomen Keikkamyynti voi kehittää toimintatapojaan artistilähtöisemmiksi – miten he voivat paremmin tukea ja osallistaa artistejaan. Työssä tutkitaan artistilähtöisten ... -
Arts-based eco-social pedagogical approach in primary school setting: how to help future generations shape a better world?
(2022)This study aims to examine the application of an arts-based eco-social pedagogical approach in the Finnish primary school system in response to the current eco-social crisis, by exploring how it may increase students’ ... -
Arvonlisävero musiikkitoimialan esiintymispalkkioissa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tämä opinnäytetyö on kartoitus Suomen Ohjelmatoimistot ja Agentit ry:n jäsentoimistojen mielipiteistä, jotka koskevat musiikkitoimialan esiintymispalkkioiden mahdollista arvonlisäverouudistusta. Työn tilaajana toimi Suomen ... -
Asiakas palvelun kehittämisen lähtökohtana : Case: Samova Storytelling - kohti käyttäjäkeskeisempää tarinankerrontapalvelua
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tämä opinnäytetyö käsittelee palvelun kehittämistä ja käyttäjäkeskeisyyttä palvelun kehittämisen lähtökohtana. Työn tavoitteena oli tutkia syitä palveluntuottajan ja palvelunkäyttäjän kohtaamattomuusongelman taustalla. ... -
Asiakaskokemuksen mittaaminen : KPI-mittaristo Nelonen Media Liven festivaaleille
(2021)Tämä opinnäytetyö on konstruktiivinen tutkimus, jonka kehittämistehtävänä oli laatia konkreettinen suorituskykymittaristo asiakaskokemuksen tutkimiseen festivaaleilla. Työn tilaaja Nelonen Media Live Oy järjestää Suomessa ... -
Asiakaskokemuksen strateginen johtaminen kulttuuripalveluissa : tapaus Helsingin kaupunki
(2022)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten asiakaskokemusta johdetaan kulttuuripalveluissa strategisesti. Työn tilaajana on Helsingin kaupungin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan viestintä- ja markkinointipalvelut. ... -
Asiakaskokemuksen syntyminen Slushin organisaatiossa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa miten organisaatioiden rakenteen kautta voidaan luoda motivoitunutta ilmapiiriä työntekijöihin luoden hyvää asiakaskokemusta. Kartoituksen kohteena on startup- ja teknologiatapahtuma ... -
Asiakaskokemus kaupallisessa muotitapahtumassa : tapaus Gloria Fashion Show 2014
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Tämä opinnäytetyö keskittyy asiakaskokemukseen ja selvittää, mistä se koostuu. Työ on tapaustutkimus, jossa kohteena on vuosittain järjestettävä, kuluttajille suunnattu muotialan tapahtuma Gloria Fashion Show. Opinnäytetyön ...