ACTION RESEARCH ON SOFTWARE CHANNEL MANAGEMENT : Case: Salcom Group Oy Ltd.
Sipinen, Jaakko (2007)
Sipinen, Jaakko
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613293
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613293
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoitus oli auttaa tekijää käsittelemään työprojektiaan syvällisemmin ja sitä kautta parantaa tekijän mahdollisuuksia saavuttaa hyviä tuloksia projektissa. Projekti sisälsi markkinointikanavan rakentamisen tuoteperheelle, joka ei aiemmin ole ollut toimeksiantajan edustuksessa ja tämän markkinointikanavan hallinnan. Tutkimuksen toisena päämääränä on ehdottaa toimeksiantajalle suosituksia tulevaisuuden päätöksenteon tueksi.
Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään markkinointikanavan hallinnan perusteita ja pohjustetaan empiiristä osuutta mainittuun projektiin liittyvällä teorialla. Tutkimusmenetelmäksi valittiin toimintatutkimus, jota noudattaen tekijä toimi varsinaisessa projektissa. Toimintatutkimus määrittelee myös rungon projektista koostetulle tutkimusraportille.
Tulokset itse projektista olivat huonoja ja syitä tähän käsitellään raportissa. Tutkimus kuitenkin täytti tavoitteensa, sillä se vaati tekijää opiskelemaan markkinointikanavan hallintaa, joka oli tekijälle jokseenkin tuntematon työtehtävä. Tutkimuksen koostaminen raportiksi tarjosi tekijälle mahdollisuuden jäsentää projektissa heränneitä ajatuksia ja raportti toimii kattavana työkaluna toimeksiantajalle tulevaisuuden päätöksentekoa varten.
Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään markkinointikanavan hallinnan perusteita ja pohjustetaan empiiristä osuutta mainittuun projektiin liittyvällä teorialla. Tutkimusmenetelmäksi valittiin toimintatutkimus, jota noudattaen tekijä toimi varsinaisessa projektissa. Toimintatutkimus määrittelee myös rungon projektista koostetulle tutkimusraportille.
Tulokset itse projektista olivat huonoja ja syitä tähän käsitellään raportissa. Tutkimus kuitenkin täytti tavoitteensa, sillä se vaati tekijää opiskelemaan markkinointikanavan hallintaa, joka oli tekijälle jokseenkin tuntematon työtehtävä. Tutkimuksen koostaminen raportiksi tarjosi tekijälle mahdollisuuden jäsentää projektissa heränneitä ajatuksia ja raportti toimii kattavana työkaluna toimeksiantajalle tulevaisuuden päätöksentekoa varten.