International Marketing Plan of International Sibelius Festival 2015
Räty, Jessica (2013)
Räty, Jessica
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121120877
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121120877
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoitus oli luoda pohjustava kansainvälinen markkinointisuunnitelma Lahden Kaupunginorkesterin kansainväliselle Sibelius Festivaalille 2015. Saavuttaakseen tämän, tutkimus tarkastelee tapahtumamarkkinointia ja markkinointisuunnittelua heijastaen ne klassisen musiikin festivaaleihin.
Tutkimuksen tavoitteen oli kerätä tietoa klassisen musiikin markkinoinnista ja siihen pohjautuen luoda kansainvälinen markkinointisuunnitelma kansainväliselle Sibelius Festivaalille 2015.
Tutkimus oli kvalitatiivinen. Tutkimuskysymyksenä olivat miten markkinoida tapahtumia, miten luoda markkinointisuunnitelma ja kuinka toteuttaa nämä kun on kyse kansainvälisestä markkinoinnista. Tieto on kerätty tapahtumamarkkinoinnin kirjoista ja työskentelemällä toimeksiantajalle.
Tutkimuksen myötä tuli selväksi että kansainvälisen Sibelius Festivaalin 2015 markkinointi tulisi toteuttaa kohdennetulla markkinointimenetelmällä käyttämällä organisaatioita ja tuotteita jotka ovat jo liitoksissa kohderyhmään. Tutkimuksessa kävi myös ilmi että kansainvälisen Sibelius Festivaalin markkinoinnin tuli keskittyä asiakkuuksien hallintaan.
Tutkimuksen tavoitteen oli kerätä tietoa klassisen musiikin markkinoinnista ja siihen pohjautuen luoda kansainvälinen markkinointisuunnitelma kansainväliselle Sibelius Festivaalille 2015.
Tutkimus oli kvalitatiivinen. Tutkimuskysymyksenä olivat miten markkinoida tapahtumia, miten luoda markkinointisuunnitelma ja kuinka toteuttaa nämä kun on kyse kansainvälisestä markkinoinnista. Tieto on kerätty tapahtumamarkkinoinnin kirjoista ja työskentelemällä toimeksiantajalle.
Tutkimuksen myötä tuli selväksi että kansainvälisen Sibelius Festivaalin 2015 markkinointi tulisi toteuttaa kohdennetulla markkinointimenetelmällä käyttämällä organisaatioita ja tuotteita jotka ovat jo liitoksissa kohderyhmään. Tutkimuksessa kävi myös ilmi että kansainvälisen Sibelius Festivaalin markkinoinnin tuli keskittyä asiakkuuksien hallintaan.