Factors Affecting the Purchasing Decision of Russian Construction Companies
Vuitcik, Aleksandra (2013)
Vuitcik, Aleksandra
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121621283
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121621283
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö antaa yleiskuvan Venäjän rakennusmarkkinoista ja keskittyy Venäjän rakentamisen organisaatioiden ostopäätöksen tekemiseen. Tutkimus keskittyy Yritys X:n asiakkaisiin. Yritys X on Suomalainen vienti jakelija, joka myy erityisiä Suomen tuottajan valmistettuja rakennuskoneita.
Tutkimuksen tavoitteena oli antaa yritykselle perustan sen tuleville strategisille Venäläisien asiakkaiden suuntautuneille päätöksille. Tutkimus keskittyy tekijöihin, jotka vaikuttavat yrityksen asiakkaisiin heidän ostopäätöksen tekemisen aikana.
Tutkimus perustui puhelinkyselyyn, joka oli pidetty yrityksen asiakkaiden keskuudessa. Yhteensä 76 yritystä oli haastateltu. Tulokset oli analysoitu tilastollisesti.
Vastauksien perusteella (62 vastausta) merkittäviä yrityksen asiakkaiden ostopäätöksen vaikuttavia tekijöitä oli tunnistettu. Sellaiset tekijät ovat: innovaatio, yhteistyön historia ja rahoitukselliset tekijät. Lisäksi, ehdotuksia yrityksen strategisista päätöksistä oli tehty vastauksien perusteella. Yritys oli ehdotettu investoimaan markkinointiin, kohdistamaan nykyisien asiakkaiden partnereita ja tarjoamaan leasingpalvelun.
Tutkimuksen tavoitteena oli antaa yritykselle perustan sen tuleville strategisille Venäläisien asiakkaiden suuntautuneille päätöksille. Tutkimus keskittyy tekijöihin, jotka vaikuttavat yrityksen asiakkaisiin heidän ostopäätöksen tekemisen aikana.
Tutkimus perustui puhelinkyselyyn, joka oli pidetty yrityksen asiakkaiden keskuudessa. Yhteensä 76 yritystä oli haastateltu. Tulokset oli analysoitu tilastollisesti.
Vastauksien perusteella (62 vastausta) merkittäviä yrityksen asiakkaiden ostopäätöksen vaikuttavia tekijöitä oli tunnistettu. Sellaiset tekijät ovat: innovaatio, yhteistyön historia ja rahoitukselliset tekijät. Lisäksi, ehdotuksia yrityksen strategisista päätöksistä oli tehty vastauksien perusteella. Yritys oli ehdotettu investoimaan markkinointiin, kohdistamaan nykyisien asiakkaiden partnereita ja tarjoamaan leasingpalvelun.