Asiakastutkimus Oma välittäjä -palvelusta
Äijö, Jessica (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204276129
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204276129
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, millä perusteella OP Kodin toimeksiantajat ovat va-linneet OP Kodin välittämään asuntoa tai kiinteistöään ja vaikuttiko Oma välittäjä -palvelu tähän päätökseen. Opinnäytetyössä ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä kiinteistöväli-tyksen kilpailukeinoihin. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli toteuttaa asiakastutkimus OP Kodin asiakkaille.
Markkinoinnin laajennetut kilpailukeinot muodostavat opinnäytetyön teoreettisen viitekehyk-sen. Opinnäytetyössä käsitellään palvelun, hinnan, saatavuuden, henkilöstön sekä markki-nointiviestinnän vaikutusta kilpailuun kiinteistövälityksen näkökulmasta.
Opinnäytetyön empiirinen osuus käsittelee OP Kodin asiakkailla toteutettua kvantitatiivista tutkimusta. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden OP Kodin palveluiden käyttöä, valintape-rusteita ja millaiseksi he ovat kokeneet Oma välittäjä -palvelun. Tutkimus toteutettiin Webropol-kyselynä, joka lähetettiin OP Kodin asiakkaiden sähköpostiosoitteisiin. Kyselyyn vastasi 24.
Tutkimuksessa tuli monipuolisia vastauksia, ja mielipiteet olivat todella jakautuneita ja erilaisia. Tuloksista selvisi, että kaikki eivät ole tietoisia Oma välittäjä -palvelusta.
Markkinoinnin laajennetut kilpailukeinot muodostavat opinnäytetyön teoreettisen viitekehyk-sen. Opinnäytetyössä käsitellään palvelun, hinnan, saatavuuden, henkilöstön sekä markki-nointiviestinnän vaikutusta kilpailuun kiinteistövälityksen näkökulmasta.
Opinnäytetyön empiirinen osuus käsittelee OP Kodin asiakkailla toteutettua kvantitatiivista tutkimusta. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden OP Kodin palveluiden käyttöä, valintape-rusteita ja millaiseksi he ovat kokeneet Oma välittäjä -palvelun. Tutkimus toteutettiin Webropol-kyselynä, joka lähetettiin OP Kodin asiakkaiden sähköpostiosoitteisiin. Kyselyyn vastasi 24.
Tutkimuksessa tuli monipuolisia vastauksia, ja mielipiteet olivat todella jakautuneita ja erilaisia. Tuloksista selvisi, että kaikki eivät ole tietoisia Oma välittäjä -palvelusta.