Tunneälyn merkitys myyntityön esihenkilöasemassa
Silver, Miika (2022)
Silver, Miika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112023194
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112023194
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin tunneälykkyyttä ja sen merkitystä myyntityön esimiesasemassa. Teoriaosuudessa tutustuttiin kirjallisuuden avulla siihen, mitä on tunneälykkyys, miten sitä voi hyödyntää johtamisessa sekä mikä vaikutus esimiehen tunneälykkyydellä on organisaation ilmapiiriin.
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Valokuitunen Oy ja tutkimusosiossa perehdyttiin tunneälykkyyden merkitykseen esimiesten työssä käyttäen puoli strukturoituajen haastattelujen tutkimusmenetelmää. Haastatteluihin osallistui eri tason esihenkilöitä Valokuitunen Oy:lta. Haastattelutulokset esitellään anonyymisti ja opinnäytetyön yhteenvedossa todettiin, että tunneälyllä koetaan olevan merkitystä esihenkilöasemassa, vaikkakin sen merkitys esihenkilön tasosta riippuen vaihtelee.
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Valokuitunen Oy ja tutkimusosiossa perehdyttiin tunneälykkyyden merkitykseen esimiesten työssä käyttäen puoli strukturoituajen haastattelujen tutkimusmenetelmää. Haastatteluihin osallistui eri tason esihenkilöitä Valokuitunen Oy:lta. Haastattelutulokset esitellään anonyymisti ja opinnäytetyön yhteenvedossa todettiin, että tunneälyllä koetaan olevan merkitystä esihenkilöasemassa, vaikkakin sen merkitys esihenkilön tasosta riippuen vaihtelee.