E-Sports Cluj : How to improve the activities of an e-sports organization
Copadineanu, Dragos (2014)
Copadineanu, Dragos
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311626
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060311626
Tiivistelmä
Elektronisen urheilun ollessa kasvussa maailmanlaajuisesti, useita ihmisiä Cluj-Napocasta, Romaniasta tekivät aloitteen luodakseen paikallisen elektronisen urheilutapahtuman nimeltä ESC. Taatakseen tapahtuman onnistumisen useita tekijöitä piti ottaa huomioon. Tapahtuman fanipohjaa ja tunnettavuutta tuli lisätä sekä ESC kannattavuus piti varmistaa.
Organisaatiolle piti kehittää vakaa rakenne, jossa avainhenkilöt tärkeillä alueilla ohjasivat muiden jäsenten toimintaa.
Neuvottelut paikallisten ja kansainvälisten sponsorien kanssa johtivat sponsorointi ehdotukseen, johon kirjattiin sponsorien vaatimukset. Nämä vaatimukset tuli täyttää sopimuksen syntymistä varten.
Opinnäytetyö käy läpi miten ESC:n projekteja voidaan kehittää ja kuinka tapahtuman tuottoja voidaan lisätä esimerkiksi lipun myynnillä, tuotteiden ja palveluiden myynnillä, alivuokraamisella tai lahjoituksilla.
Organisaatiolle piti kehittää vakaa rakenne, jossa avainhenkilöt tärkeillä alueilla ohjasivat muiden jäsenten toimintaa.
Neuvottelut paikallisten ja kansainvälisten sponsorien kanssa johtivat sponsorointi ehdotukseen, johon kirjattiin sponsorien vaatimukset. Nämä vaatimukset tuli täyttää sopimuksen syntymistä varten.
Opinnäytetyö käy läpi miten ESC:n projekteja voidaan kehittää ja kuinka tapahtuman tuottoja voidaan lisätä esimerkiksi lipun myynnillä, tuotteiden ja palveluiden myynnillä, alivuokraamisella tai lahjoituksilla.