Markkinointisuunnitelma : Laukku Marjanen Ky
Mäki, Eero (2024)
Mäki, Eero
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402072663
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402072663
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Laukku Marjaselle. Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tuloksena on markkinointisuunnitelma. Toimeksiantajalla ei ole tällä hetkellä markkinointisuunnitelmaa, joten työn merkitys tulee olemaan suuri yritykselle. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Laukku Marjaselle markkinointisuunnitelma ja toteuttaa digitaalisen median markkinointikampanja.
Opinnäytetyön teoriassa käsiteltiin markkinointia ja markkinoinnin malleja tarkemmin. Teoriaosassa avattiin, mitä markkinointi on ja miten markkinointia toteutetaan. Markkinoinnin malleja avattiin ja kerrottiin, miten niitä hyödynnetään markkinointisuunnitelman teossa.
Toiminnallisessa osuudessa luotiin yritykselle markkinointisuunnitelmaa. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena oli saada yritys nykyaikaiseksi parantamalla näkyvyyttä sosiaalisen medioiden alustoilla sekä hakukoneissa.
Kampanja ja sen toteuttaminen tehtiin sosiaalisen median alustoilla sekä yrityksen verkkokaupassa. Kampanjan tuloksina on analytiikka kävijämääristä, sekä kauppiaan haastattelu.
Opinnäytetyön teoriassa käsiteltiin markkinointia ja markkinoinnin malleja tarkemmin. Teoriaosassa avattiin, mitä markkinointi on ja miten markkinointia toteutetaan. Markkinoinnin malleja avattiin ja kerrottiin, miten niitä hyödynnetään markkinointisuunnitelman teossa.
Toiminnallisessa osuudessa luotiin yritykselle markkinointisuunnitelmaa. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena oli saada yritys nykyaikaiseksi parantamalla näkyvyyttä sosiaalisen medioiden alustoilla sekä hakukoneissa.
Kampanja ja sen toteuttaminen tehtiin sosiaalisen median alustoilla sekä yrityksen verkkokaupassa. Kampanjan tuloksina on analytiikka kävijämääristä, sekä kauppiaan haastattelu.