Markkinalähtöisyys korkeakouluympäristössä : katsaus ajattelutavan omaksumiseen ja kehittymiseen
Kairisto-Mertanen, Liisa (2004)
Kairisto-Mertanen, Liisa
Turun ammattikorkeakoulu
2004
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:952-5113-64-7
https://urn.fi/URN:ISBN:952-5113-64-7
Tiivistelmä
Artikkelin tavoitteena on tarkastella markkinointitieteessä keskeisessä asemassa olevaa markkinalähtöisyyden käsitettä korkeakouluympäristön näkökulmasta. Artikkelissa selvitetään ensin markkinalähtöisyyttä käsitteenä ja tarkastellaan korkeakouluympäristöä toimintaympäristönä sekä otetaan kantaa korkeakoulun tuote- ja asiakaskäsitteeseen. Artikkelin johtopäätöksissä päädytään tarkastelemaan sitä miten markkinalähtöisyys ilmenee ja on ilmennyt korkeakouluympäristössä.