Ace-kynnys : tuotekortti
Vilenius, Erik (2024)
Vilenius, Erik
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404025560
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404025560
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Ace Yhtiöt Oy:lle, joka suunnittelee ja tekee teknisiä ratkaisuja ja uusia innovatiivisia tuotteita rakennusalalle. Tavoitteena oli laatia tuotekortti yrityksen ensimmäiselle päätuotteelle sekä esitellä yrityksen kehittämää uutta teknistä ratkaisua rakennusalalle. Tuotekortin tavoitteena on tuoda tuote paremmin esille ja ihmisten tietoisuuteen sekä avustaa yritystä tuotteen myymisessä ja markkinoinnissa.
Tutkimustyötä varten haastateltiin yrityksen henkilöstöä, sekä kerättiin yrityksen aineistosta materiaalia työn tekemiseen. Henkilöstön haastattelu ja ohjaus olivat merkittäviä tiedonhankintamuotoja.
Opinnäytetyön yhteydessä laadittu tuotekortti on otettu yrityksessä käyttöön. Tuotekortin laatiminen on nostanut esiin kehitystarpeita tuotteen myymisessä. Tuotteen kokonaisvaltainen tunteminen on auttanut tuotteen markkinoille tuomisessa. Tuotekortin tehokas käyttöönottaminen luo edellytykset täsmällisen tiedon välittämiselle jo myyntivaiheessa.
Ensimmäisessä osiossa kerrotaan yleisesti kynnyksistä ja käsitteestä nimeltä kynnys. Tämän jälkeen kerrotaan tuotteen materiaaleista, ominaisuuksista tarkemmin, käyttökohteista sekä myös tuotekehityksestä. Seuraavaksi keskitytään paremmin itse opinnäytetyön aiheena olevaan Ace-kynnykseen ja nimenomaan tuotteen esittelyyn. Tutustutaan samankaltaisiin tuotteisiin, vertaillaan tuotteita ja erilaisia vaihtoehtoisia ratkaisuja. Pohditaan lopuksi opinnäytetyön tavoitteiden toteutumista sekä tehdään yhteenveto työstä. Lopussa esitellään opinnäytetyön tutkimuksen perusteella tuotteesta luotu kaksisivuinen tuotekortti.
Tutkimustyötä varten haastateltiin yrityksen henkilöstöä, sekä kerättiin yrityksen aineistosta materiaalia työn tekemiseen. Henkilöstön haastattelu ja ohjaus olivat merkittäviä tiedonhankintamuotoja.
Opinnäytetyön yhteydessä laadittu tuotekortti on otettu yrityksessä käyttöön. Tuotekortin laatiminen on nostanut esiin kehitystarpeita tuotteen myymisessä. Tuotteen kokonaisvaltainen tunteminen on auttanut tuotteen markkinoille tuomisessa. Tuotekortin tehokas käyttöönottaminen luo edellytykset täsmällisen tiedon välittämiselle jo myyntivaiheessa.
Ensimmäisessä osiossa kerrotaan yleisesti kynnyksistä ja käsitteestä nimeltä kynnys. Tämän jälkeen kerrotaan tuotteen materiaaleista, ominaisuuksista tarkemmin, käyttökohteista sekä myös tuotekehityksestä. Seuraavaksi keskitytään paremmin itse opinnäytetyön aiheena olevaan Ace-kynnykseen ja nimenomaan tuotteen esittelyyn. Tutustutaan samankaltaisiin tuotteisiin, vertaillaan tuotteita ja erilaisia vaihtoehtoisia ratkaisuja. Pohditaan lopuksi opinnäytetyön tavoitteiden toteutumista sekä tehdään yhteenveto työstä. Lopussa esitellään opinnäytetyön tutkimuksen perusteella tuotteesta luotu kaksisivuinen tuotekortti.