Vaatemerkin brändin vahvistaminen promootiovideon avulla : Case: Uhana Design Kevät / Kesä 2016 -mallisto
Vasara, Rosa (2016)
Vasara, Rosa
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060111257
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060111257
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee promootiovideon suunnittelua suomalaiselle vaatemerkille. Opinnäytetyön toimeksiantaja on tamperelainen Uhana Design, jolle suunnittelin ja toteutin sosiaalisessa mediassa julkaistavan Kevät Kesä 2016 -malliston promootiovideon. Tavoitteena on tuottaa Uhana Designille uutta ja brändin arvoa kasvattavaa markkinointimateriaalia.
Kirjallisessa osassa tutkin digitaalista markkinointia ja luksusbrändin ominaisuuksia, jotka tukevat brändin arvoa lisäävää digitaalisen markkinointimateriaalin suunnittelua. Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jonka tarkoituksena on löytää menetelmiä joilla kasvatetaan brändin arvoa digitaalisessa markkinoinnissa. Tutkimuksen menetelminä käytettiin benchmarking-analyysia sekä asiakaskyselyä. Benchmarking-analyysissa ilmeni, miten menestyneet muotibrändit markkinoivat sosiaalisessa mediassa ja millaista videomateriaalia brändit julkaisevat. Uhana Design Spring Summer 2016 -mallistovideon julkaisun jälkeen tehty asiakaskysely mittasi kohderyhmän suhtautumista videoon. Tutkimus hyödyttää toimeksiantajaa ja yrityksiä, jotka haluavat kasvattaa brändinsä arvoa promootiovideon avulla.
Tutkimuksen myötä selvisi, että visuaalinen markkinointi on muotibrändeille tärkein osa digitaalista markkinointia, ja muotimarkkinoinnissa videot ovat omia taiteellisia teoksiaan jotka on suunniteltava brändin persoonan mukaisesti. Tuloksena syntyi mallistovideo, joka esitettiin Uhana Designin Kevät Kesä 2016 -malliston lanseeraustilaisuudessa ja julkaistiin sosiaalisen median kanavissa.
Kirjallisessa osassa tutkin digitaalista markkinointia ja luksusbrändin ominaisuuksia, jotka tukevat brändin arvoa lisäävää digitaalisen markkinointimateriaalin suunnittelua. Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus, jonka tarkoituksena on löytää menetelmiä joilla kasvatetaan brändin arvoa digitaalisessa markkinoinnissa. Tutkimuksen menetelminä käytettiin benchmarking-analyysia sekä asiakaskyselyä. Benchmarking-analyysissa ilmeni, miten menestyneet muotibrändit markkinoivat sosiaalisessa mediassa ja millaista videomateriaalia brändit julkaisevat. Uhana Design Spring Summer 2016 -mallistovideon julkaisun jälkeen tehty asiakaskysely mittasi kohderyhmän suhtautumista videoon. Tutkimus hyödyttää toimeksiantajaa ja yrityksiä, jotka haluavat kasvattaa brändinsä arvoa promootiovideon avulla.
Tutkimuksen myötä selvisi, että visuaalinen markkinointi on muotibrändeille tärkein osa digitaalista markkinointia, ja muotimarkkinoinnissa videot ovat omia taiteellisia teoksiaan jotka on suunniteltava brändin persoonan mukaisesti. Tuloksena syntyi mallistovideo, joka esitettiin Uhana Designin Kevät Kesä 2016 -malliston lanseeraustilaisuudessa ja julkaistiin sosiaalisen median kanavissa.