Palvelun laatu pienmyymälässä : Osuuskauppa Arina Sale Intiö
Härkönen, Katri (2016)
Härkönen, Katri
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122221448
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016122221448
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään palvelun laatua ja sen johtamista pienmyymälässä. Palvelun laatu on koko ajan tärkämmässä roolissa kilpailun kiristyessä. Asiakkaat odottavat parempaa palvelua yrityksiltä ja osaavat vaatia sitä. Kuinka sitten asiakkaiden vaatimuksiin voidaan vastata.
Tässä opinnäytetyössä tehtiin kysely Osuuskauppa Arinan Sale-ketjun myymälään, joka sijaitsee Oulun Intiön kaupunginosassa. Intiö sijaitsee noin kahden kilometrin päässä keskustasta ja on pieni lähimyymälä. Osuuskauppa Arina tekee vuosittain tyytyväisyyskyselyn asiakkaille.
Opinnäytetyössä tehtiin myös myymälän henkilökunnalle kysely, joka sisälsi osittain samoja kysymyksiä kuin asiakkaille suunnatussa kyselyssä. Henkilökunnan kyselyn tavoitteena oli kuitenkin saada mielipide myymäläpäällikön johtamistavoista sekä toimintaperiaatteista.
Asiakkaille suunnatun kyselyn tulokset olivat odotetusti hyvät. Myymälä laajensi tuotevalikoimaansa asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja palvelee jatkossa asiakkaita paremmin.
Tässä opinnäytetyössä tehtiin kysely Osuuskauppa Arinan Sale-ketjun myymälään, joka sijaitsee Oulun Intiön kaupunginosassa. Intiö sijaitsee noin kahden kilometrin päässä keskustasta ja on pieni lähimyymälä. Osuuskauppa Arina tekee vuosittain tyytyväisyyskyselyn asiakkaille.
Opinnäytetyössä tehtiin myös myymälän henkilökunnalle kysely, joka sisälsi osittain samoja kysymyksiä kuin asiakkaille suunnatussa kyselyssä. Henkilökunnan kyselyn tavoitteena oli kuitenkin saada mielipide myymäläpäällikön johtamistavoista sekä toimintaperiaatteista.
Asiakkaille suunnatun kyselyn tulokset olivat odotetusti hyvät. Myymälä laajensi tuotevalikoimaansa asiakkaiden toiveiden mukaisesti ja palvelee jatkossa asiakkaita paremmin.