Laadukkaan rekrytoinnin kulmakivet : haastattelumenetelmien ja rekrytointi-ilmoitusten laatuvaatimusten mallit Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiriin
Hoikkala, Johanna (2017)
Hoikkala, Johanna
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111676
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017060111676
Tiivistelmä
LAADUKKAAN REKRYTOINNIN KULMAKIVET
- Haastattelumenetelmien ja rekrytointi-ilmoitusten laatuvaatimusten mallit Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiriin
Onnistuneilla rekrytoinneilla yritykset varmistavat menestyksen ja kilpailukykynsä myös tulevaisuudessa. Koko rekrytointiprosessi tulisi siis nähdä tärkeänä osana liiketoimintaa ja prosessin tulisi olla hyvin suunniteltua. Onnistunut rekrytointiprosessi alkaa hyvällä suunnittelulla ja sisältää kriteerien määrittelyn, työnantajamielikuvan ymmärtämisen, rekrytointi-ilmoitusten hyvän suunnittelun, haastattelujen merkityksen, koko prosessin ajan kestävän hyvän viestinnän sekä perehdytysajan ja koeajan hyvän hyödyntämisen, johon onnistunut rekrytointi päättyy. Rekrytointiprosessin kaikissa vaiheissa tulisi muistaa työnantajamielikuvan tärkeys. Sosiaalinen media on myös omalta osaltaan muuttanut rekrytointiprosessia varsinkin yhtenä rekrytointikanavana.
Tämän työn tavoitteena on perehtyä kaikkiin rekrytointiprosessin vaiheisiin ja ymmärtää niiden tärkeys. Lisäksi työn kautta on tehty kohdeorganisaatioon mallit onnistuneisiin haastatteluihin ja rekrytointi-ilmoitusten laadukkaaseen sisältöön. Kirjoitetun teoriaosuuden lisäksi, mallien rakentamiseen on käytetty menetelmänä sähköpostihaastatteluja sekä havainnointia.
- Haastattelumenetelmien ja rekrytointi-ilmoitusten laatuvaatimusten mallit Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiriin
Onnistuneilla rekrytoinneilla yritykset varmistavat menestyksen ja kilpailukykynsä myös tulevaisuudessa. Koko rekrytointiprosessi tulisi siis nähdä tärkeänä osana liiketoimintaa ja prosessin tulisi olla hyvin suunniteltua. Onnistunut rekrytointiprosessi alkaa hyvällä suunnittelulla ja sisältää kriteerien määrittelyn, työnantajamielikuvan ymmärtämisen, rekrytointi-ilmoitusten hyvän suunnittelun, haastattelujen merkityksen, koko prosessin ajan kestävän hyvän viestinnän sekä perehdytysajan ja koeajan hyvän hyödyntämisen, johon onnistunut rekrytointi päättyy. Rekrytointiprosessin kaikissa vaiheissa tulisi muistaa työnantajamielikuvan tärkeys. Sosiaalinen media on myös omalta osaltaan muuttanut rekrytointiprosessia varsinkin yhtenä rekrytointikanavana.
Tämän työn tavoitteena on perehtyä kaikkiin rekrytointiprosessin vaiheisiin ja ymmärtää niiden tärkeys. Lisäksi työn kautta on tehty kohdeorganisaatioon mallit onnistuneisiin haastatteluihin ja rekrytointi-ilmoitusten laadukkaaseen sisältöön. Kirjoitetun teoriaosuuden lisäksi, mallien rakentamiseen on käytetty menetelmänä sähköpostihaastatteluja sekä havainnointia.