Haku
Viitteet 1-10 / 20
De främsta förändringarna i handeln för mindre företag i Finland efter brexit
(2021)
Brexit har diskuterats mycket ända sedan folkomröstningen i Storbritannien sommaren 2016. Många har funderat hur en framtida relation med Storbritannien kommer att se ut efter deras utträde ur Europeiska unionen. Från och ...
Analys och implementering av felindikeringssystem på jordkabelnät
(2021)
Dagens tekniker inom elektronik och elkraft går framåt med en märkbar fart, elbolagen försöker hänga med och uppdatera sina nät så bra det går. Högre krav på kontinuerlig och stabil leverans av elkraft förnyas varje år. ...
Sociala mediers påverkan på köpbeteendet online : En studie om hur influencer marketing lockar till köp
(2021)
Motivet med denna studie är att klargöra vad influencer marketing är, samt undersöka i hur sociala medier lockar till köp. I detta arbete kommer jag att undersöka i unga vuxnas köpbeteende, hur reklaminlägg på sociala ...
Analys baserat på sandpappers funktioner och egenskaper för optimering av robotapplikationer
(2021)
Detta examensarbete utfördes på uppdrag av Mirka Ab och behandlade ämnet slipning med robot. Examensarbetet utfördes baserat på efterfrågan från marknaden där intresset för effektiva slipprocesser med robotsystem inom ...
Intern kommunikation i organisationsförändring
(2021)
Detta examensarbete behandlar dynamiskt förändringstänkande i organisationer. Världen runt omkring oss ändras konstant och vi människor måste ibland arbeta hårt för att hänga med. Organisationer genomför förändringar, och ...
Organisation, fakturabehandling och intern säkerhet : Fallstudie i ekonomisystem
(2021)
Organisationer och deras indelning blir alltmer komplex vartefter de växer sig större. Strukturering och indelning av en organisation bör utvecklas enligt ett system som både är lätthanterligt och överskådligt. För detta ...
Skapande av varumärke hos företag och dess produkter
(2021)
Idag har det blivit mer och mer aktuellt för företag att ha ett eget varumärke på de produkter som tillverkas hos dem. Utan varumärken så innebär det en förlust både gällande synlighet, igenkännande och konkurrenskraft.
Att ...
Influencer Marketing : En kvalitativ studie om vad influencer marketing innebär och vilka möjligheter och risker metoden medför hos företag
(2021)
Syftet med denna studie är att få kunskap om vad influencer marketing innebär och öka kunskapen om hur företag, både teoretiskt och praktiskt, kan gå till väga för att tillämpa influencer marketing i sin marknadsföringsstrategi. ...
Solenergi som tilläggsenergi för en CNC-fabrik: En studie om lönsamheten med solenergi
(2021)
Förnybar energi bidrar stort till att skapa en stabil framtid för både människor och miljön. Det har länge varit en lönsamhets- och effektivitetsfråga gällande solkraft i de nordliga länderna men nu växer intresset för ...
krisledarskap och krishantering
(2021)
Kriser har alltid funnits och förr eller senare råkar organisationer ut för krissituationer vilka påverkar såväl verksamheten som dess framgång. Krishanteringsprocessen är en essentiell faktor inom organisationens uppbyggnad ...