Elämyksellinen palvelutuote japanilaisille matkailijoille
Nurmi, Minja (2019)
Nurmi, Minja
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712130
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712130
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, minkälaisia elämyksellisiä matkailun palvelutuotteita japanilaiset matkailijat haluaisivat Suomessa matkustaessaan. Päätutkimuskysymyksenä oli: Minkälaisia elämyksiä japanilaiset matkailijat haluavat kokea Suomessa matkustaessaan? Tutkimuksen avulla etsittiin myös tietoa siitä, mitä elämyksen elementtejä palvelutuotteesta tulisi löytyä.
Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena, ja tutkimusmenetelminä käytettiin pöytälaatikkotutkimusta ja co-creation, yhteiskehittämismenetelmää. Co-creation haastattelu toteutettiin kolmella japanilaisella vaihto-opiskelijalla.
Tutkimuksen tuloksissa selvisi, että japanilaiset matkailijat ovat kiinnostuneita löytämään uusia matkailutuotteita ja ovat erityisen kiinnostuneita kokemaan ja näkemään suomalaista elämäntapaa ja Suomen luontoa. Tutkimuksesta nostettiin esiin viisi selkeää teemaa: suomalainen ruoka, suomalainen elämäntapa, sauna, Suomen luonto ja aktiviteetit. Tutkimuksen tulokset analysoitiin elämyksen elementtien näkökulmasta ja koottiin asiakastarinaksi, jonka asiakasprofiili pohjautui co-creation -haastattelun kohderyhmään.
Japanilaiset matkailijat ovat kiinnostuneita löytämään vaihtoehtoisia matkailupalveluita ja erityisen kiinnostuneita näkemään ja kokemaan suomalaista luontoa ja suomalaista elämäntapaa. Tulosten avulla elämysten tarjoajat Suomen matkailumarkkinoiden toimijat voivat saada ideoita ja uusia ajatuksia siitä, minkälaisia elämyksiä japanilaiset matkailijat hakevat.
Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena, ja tutkimusmenetelminä käytettiin pöytälaatikkotutkimusta ja co-creation, yhteiskehittämismenetelmää. Co-creation haastattelu toteutettiin kolmella japanilaisella vaihto-opiskelijalla.
Tutkimuksen tuloksissa selvisi, että japanilaiset matkailijat ovat kiinnostuneita löytämään uusia matkailutuotteita ja ovat erityisen kiinnostuneita kokemaan ja näkemään suomalaista elämäntapaa ja Suomen luontoa. Tutkimuksesta nostettiin esiin viisi selkeää teemaa: suomalainen ruoka, suomalainen elämäntapa, sauna, Suomen luonto ja aktiviteetit. Tutkimuksen tulokset analysoitiin elämyksen elementtien näkökulmasta ja koottiin asiakastarinaksi, jonka asiakasprofiili pohjautui co-creation -haastattelun kohderyhmään.
Japanilaiset matkailijat ovat kiinnostuneita löytämään vaihtoehtoisia matkailupalveluita ja erityisen kiinnostuneita näkemään ja kokemaan suomalaista luontoa ja suomalaista elämäntapaa. Tulosten avulla elämysten tarjoajat Suomen matkailumarkkinoiden toimijat voivat saada ideoita ja uusia ajatuksia siitä, minkälaisia elämyksiä japanilaiset matkailijat hakevat.