Markkinointiviestintäsuunnitelma : Aktiivinen asukas - elävä Etelä-Savo -kehittämiskampanjan tutkimustuloksille
Saari, Ritva (2010)
Saari, Ritva
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010100813521
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010100813521
Tiivistelmä
Aktiivinen asukas – elävä Etelä-Savo kampanjan kohderyhmänä ovat Mikkelin seudun 13–29-vuotiaat lapset ja nuoret sekä heidän perheensä, paikalliset yritykset ja aluekehityksestä vastaavat toimijat. Nuorilta ja lapsiperheiltä kerätään tietoa mm. haastatteluin ja kyselyin siitä, miten alueen palvelut toimivat: mitä hyvää, huonoa tai kehitettävää omassa asuinalueessa ja seudun imagossa on. Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli laatia suunnitelma opiskelija voimin kootun aineiston, valokuvien sekä yrittäjiltä ja perheiltä saatujen tarinoiden julkaisemisesta. Kehitystyön yhtenä tavoitteena on löytää kampanjan käytettäväksi mahdollisimman edullisia markkinointiviestinnän keinoja, jotka parhaiten tavoittavat halutut kohderyhmät. Opinnäytetyön teoriaosassa perehdyn markkinointiviestintään ja suunnitelman laatimiseen, sen tavoitteisiin ja toteutuskeinoihin. Markkinointiviestintäsuunnitelmassa tarkastelen Etelä-Savon maakuntaohjelman kehittämistavoitteita ja sitä, kuinka niitä voidaan toteuttaa Aktiivinen asukas – elävä Etelä-Savo -kehittämiskampanjaa varten kootun materiaalin avulla. Tutkimusaineiston julkaiseminen toteutetaan uutisoinnin ja tiedottamisen kautta sanoma- ja paikallislehdissä sekä alueellisissa radio ja tv-lähetyksissä. Suunnitelmassa hyödynnetään mm. ulkomainontaa, internetiä sekä henkilökohtaisen myyntityön keinoja, tapahtumamainontaa ja myynninedistämistä