"ostokäyttäytyminen" - Selaus asiasanan mukaan Oulun ammattikorkeakoulu

    • Asiakassegmentointi optisella alalla : tutkimus asiakassegmentoinnin käytöstä eräissä optisen alan mikroyrityksissä 

      Kaipiainen, Heini; Pohjalainen, Sara (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2010)
      Viime vuosina tapahtuneiden muutosten vuoksi markkinoinnilla on entistä suurempi rooli optisen alan yrityksen arjessa. Markkinoille on tullut uusia yrityksiä, ja optikkoliikkeiden toimipisteiden määrä on kasvanut. Monilla ...
    • Asiakassegmenttien muodostaminen aloittavalle yritykselle 

      Hämäläinen, Susanna; Soivio, Anne-Marie (2013)
      Tutkimuksen aiheena oli kartoittaa potentiaaliset asiakkaat aloittavalle yritykselle, joka on kehittä-nyt uudenlaisen kodinhallintatuotteen. Yritys on kehittänyt uudenlaisen langattomia sensoreita ja tietokoneohjelmistoa ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Asiakastyytyväisyys henkilöstöpalvelualan kohdeyrityksessä 

      Miettinen, Riina (2021)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona henkilöstöpalvelualan yritykselle StaffPoint Oy. Työn tarkoituksena oli selvittää asiakasyrityksen asiakkaiden tyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät, jotta yritys tulisi niistä ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely Novec Oy:n asiakkaille 

      Takalahti, Sarita (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyden selvittäminen. Toimeksiantajana työlle toimii yritysten sovellus- ja teknologiapalvelujen toimittaja Novec Oy. Tarkoituksena oli toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely ja sen ...
    • Asiantuntijapalveluiden ostopäätökseen vaikuttavien tekijöiden hyödyntäminen proaktiivisessa myyntiprosessissa 

      Säkkinen, Niklas (2023)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena on löytää keinoja, miten kehittää markkinointipalvelumyynnin proaktiivista myyntiprosessia ja oppia ymmärtämään asiantuntijapalveluiden ostajia paremmin. Tässä tutkimuksessa tutkin ...
    • B2B-ostopolun asiakaskokemus: case: Digizer Oy 

      Teppola, Harri (2023)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii oululainen digitaaliseen kaupankäyntiin erikoistunut yritys Digizer Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia B2B-ostopolun asiakaskokemusta ja tunnistaa, mitkä tekijät vaikuttavat ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Digitaalisen markkinoinnin käsikirja : opas mikro- ja PK-yrityksille 

      Blomster, Miikka; Kurtti, Jonna-Riikka; Määttä, Mika; Sinisalo, Jaakko (Oulun ammattikorkeakoulu, 2020)
      Järjestäessämme markkinoinnin ammattilaisille ja yrittäjille tarkoitettuja digitaalisen markkinoinnin täydennyskoulutuksia, havaitsimme tarpeen tuottaa digitaalisen markkinoinnin perusteet kattava suomenkielinen yleisteos ...
    • Eettinen kuluttaminen 

      Sirniö, Joanna (2013)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Oulun seudun ammattikorkeakoulun opiskelijat asennoituvat eettiseen kuluttamiseen ja kuinka eettisesti he kuluttavat. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Oulun seudun ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Hirsitalon ostoprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät 

      Ervasti, Emilia (2021)
      Tämän opinnäytetyön aiheena oli hirsitalon ostoprosessi ja siihen vaikuttavat tekijät. Toimeksiantajana opinnäytetyössä toimi hirsitaloja toimittava pientaloyritys. Hirsitalojen suosio on kasvanut viimeisen vuosikymmenen ...
    • Identifying needs and buying behaviour for material analyses services by SMEs dealing with tangible products in Northern Bothnia region 

      Tomov, Ivaylo (Oulun ammattikorkeakoulu, 2014)
      This thesis was developed in order to help the commissionaire, the Microscopy and Nanotechnology Centre at Oulu University (MNT), acquire a better understanding of the current state of the market for material analyses ...
    • Infonäyttöjen vaikuttavuus ostopäätöksiin : Case: Prisma Zeppelin 

      Jarva, Jaana (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tässä opinnäytetyössä tutkitaan infonäyttöjen mainosmateriaalin vaikutusta asiakkaiden ostopäätöksiin market-kaupassa. Toimeksiantajana on Kempeleessä sijaitseva Prisma Zeppelin, jonka liiketiloihin asennettiin infonäytöt ...
    • Iän, sukupuolen ja peligenren vaikutukset mobiilipelaajan ostokäyttäytymiseen 

      Pollari, Annika (2019)
      Tässä opinnäytetyössä tutkitaan iän, sukupuolen ja peligenren vaikutusta mobiilipelaajien ostokäyttäytymiseen ja ostoprosessiin. Tutkimuksen tavoite on saada tietoa mobiilipelaajan tottumuksista pelaamisessa ja rahan ...
    • Kuluttajan ostopäätökseen vaikuttavat tekijät matkanostossa 

      Romppainen, Aleksi; moilanen, tomi (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tutkimuksen tehtävänä oli kerätä tietoa toimeksiantajalle suomalaisista matkailijoista ja heidän ostokäyttäytymisestään. Tavoitteena oli saada selville mitä asioita he huomioivat matkaa ostaessaan ja mitkä tekijät vaikuttavat ...
    • Kuluttajien mielipiteitä lähileipomon tarjonnasta 

      Haapala, Laura (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää miten toimeksiantajana toimivan lähileipomon leipätarjonta vastaa kuluttajien toiveita ja tarpeita. Päätutkimusongelmana on selvittää kuluttajien mielipiteitä ja toiveita ...
    • Kuntoilupaikan valintaan vaikuttavat tekijät : Case HealthEx Oy 

      Sallinen, Henna (Oulun ammattikorkeakoulu, 2014)
      Omasta terveydestä huolehtiminen on tänä päivänä maailmanlaajuisesti kasvava trendi. Yksi suurimmista trendeistä tällä hetkellä on fitness-urheilu, joka toi mukanaan uusia liikuntamuotoja ja ruokavalioita. Fitness –urheilu ...
    • Lifestyleblogien vaikutus nuorten aikuisten ostokäyttäytymiseen 

      Hukkanen, Reetta; Junttila, Meeri (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)
      Sosiaalinen media ja blogit ovat vaikuttaneet merkittävästi suomalaisten nuorten Internet-käyttäytymiseen. Niin kuluttaminen, viihde kuin yhteydenpitokin ovat siirtyneet Internetiin. Blogit ovat uusi yhteisöllinen väylä ...
    • Luomukuluttajan muotokuva : Tavoitteena vastuullinen elämäntapa 

      Alatalo, Sari
      ePooki - Oulun seudun ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehitystyön julkaisut 11/2013 (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2013)
      Eettisyys on nouseva arvo, mutta käytännössä kuluttaja kuitenkin usein valitsee tavanomaisen tuotteen luomutuotteen sijaan. Luomutuotteen valinta kuvastaa kuluttajan elämäntyyliä, johon vaikuttavat henkilöön itseensä ja ...
    • Luomukuluttajan muotokuva: keinoja helpottaa luomukuluttamista 

      Alatalo, Sari (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2010)
      TIIVISTELMÄ Oulun seudun ammattikorkeakoulu Liiketalouden koulutusohjelma Kuluttajien asenteet eettistä kuluttamista kohtaan ovat positiivisia, mutta ne eivät kuitenkaan aina realisoidu ...
    • Markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle 

      Pakanen, Joni (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)
      TIIVISTELMÄ Opinnäytetyön toimeksiantajana on kirjoittajan oma yritys, joka toimii piharakennusalalla. Työn tarkoituksena on kehittää yritykselle toimiva ja realistinen markkinointisuunnitelma, joka ...
    • Monitehosilmälasit asiakkaan silmin: kyselytutkimus ikänäköisten monitehosilmälasien käyttäjien ostokäyttäytymisestä 

      Karvo, Mira; Tuomaala, Sari (2011)
      Monitehosilmälasit ovat yleisin näön korjaamisen ratkaisu ikänäköisillä eli yli 40-vuotiailla. Tutkimuksemme tarkoituksena on selvittää, mitä ikänäköiset asiakkaat pitävät tärkeänä valitessaan monitehosilmälaseja. Eritoten ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad