Haku
Viitteet 1-8 / 8
Sociala mediers påverkan på köpbeteendet online : En studie om hur influencer marketing lockar till köp
(2021)
Motivet med denna studie är att klargöra vad influencer marketing är, samt undersöka i hur sociala medier lockar till köp. I detta arbete kommer jag att undersöka i unga vuxnas köpbeteende, hur reklaminlägg på sociala ...
Konsumentbeteende i digitala kanaler
(2021)
Både konsumentbeteendet och köpprocessen har förändrats på grund av digitaliseringen och den ökade användningen av digitala kanaler och sociala medier. Marknadsföringen har även förändrats som en effekt av det förändrade ...
Attityder till belönad direktmarknadsföring: en grundläggande kartläggning för en ny digital marknadsföringstjänst för Idlis.
(2021)
Oavsett ifall vi medvetet eller omedvetet gett samtycke till att ta emot marknadsföring via olika kanaler, har vi människor olika förhållningssätt och attityder till den riktade marknadsföringen. Vissa ställer sig neutralt ...
Finländska konsumenters köpbeteende online
(2023)
I dagens digitala värld har det blivit allt vanligare för finländska konsumenter att göra inköp online. Det är lätt att köpa produkter både från internationella och inhemska försäljare. För att klara sig mot konkurrenter, ...
Digitala marknadsföringens påverkan på konsumentbeteendet
(2023)
Detta examensarbete behandlar ämnet digital marknadsföring via sociala medier samt dess påverkan på konsumentbeteendet. Genom att marknadsföring har utvecklats en hel del under de senaste åren och användningen av digitala ...
Influencermarknadsföringens påverkan på köpbeteendet: en studie i hur unga vuxna påverkas av influencermarknadsföring
(2023)
Digitaliseringen, den ökade användningen av digitala kanaler och sociala medier har lett till uppkomsten av en ny marknadsföringsmetod, influencermarknadsföring. Influencers har en etablerad följarskara och anses därför ...
Lojalitets och lojalitetsprogram - Hur Taiko kan skapa ett ökat kundvärde
(2023)
I den moderna ekonomin är digital kundlojalitet en allt viktigare del av en framgångsrik
marknadsföringsstrategi. Med ökad konkurrens på en global marknad med ökade möjligheter på grund av digitalisering och hög konkurrens ...
Influencers påverkan på konsumentens köpbeteende
(2024)
Sociala medier har utvecklats och vuxit drastiskt under de senaste åren och används numera av två tredjedelar av jordens befolkning. På sociala medier blir det allt vanligare med stora profiler, så kallade influencers, med ...