Facebook-strategi för Wild Shoe Oy
Sjölund, Sabina (2011)
Sjölund, Sabina
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269859
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269859
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on opas, jonka avulla suomalaiset maaseudun pienyritykset voivat
luoda menestyvän Facebook-sivuston ja välttää Internet-maailman suurimmat virheet.
Työssä on tutkittu menestyneiden yritysten strategioita, joita on myöhemmin sovellettu
Wild Shoe Oy:öön. Wild Shoe Oy on yritys, jolla on kolme jalkineliikettä, yksi
Tammisaaressa ja kaksi Karjaalla. Liikkeiden valikoimiin kuuluu nuorten ja aikuisten
kenkiä sekä laukkuja ja muita tarvikkeita.
Wild Shoe Oy:n keskeisimmät ongelmat olivat Facebook-sivuston kannattavuuden
mittaaminen sekä asiakkaille kohdistettavan Facebook-tarjonnan sisältö ja sen
hoitamiseen liittyvä vastuunjako.
Teoria perustuu suhdemarkkinointiin ja uskollisuuden luomiseen. Hyötyäkseen
Facebookista yrityksen tulee hallita nämä asiat, sekä osoittaa kiinnostusta sosiaalista
mediaa kohtaan ja sitoutua sen ylläpitämiseen. Saadakseen käsityksen Facebookin
tuottamasta lisäarvosta yrityksen on aktiivisesti pidettävä lukua käytetyistä
työtunneista sekä tutkittava Facebook-sivustolla tarjotun materiaalin vaikutusta
myyntiin.
On tärkeää tiedostaa, että Facebook ei tuo uusia asiakkaita, vaan täydentää nykyisten
asiakkaiden mielikuvaa yrityksestä luoden samalla pitkäaikaisia asiakassuhteita.
luoda menestyvän Facebook-sivuston ja välttää Internet-maailman suurimmat virheet.
Työssä on tutkittu menestyneiden yritysten strategioita, joita on myöhemmin sovellettu
Wild Shoe Oy:öön. Wild Shoe Oy on yritys, jolla on kolme jalkineliikettä, yksi
Tammisaaressa ja kaksi Karjaalla. Liikkeiden valikoimiin kuuluu nuorten ja aikuisten
kenkiä sekä laukkuja ja muita tarvikkeita.
Wild Shoe Oy:n keskeisimmät ongelmat olivat Facebook-sivuston kannattavuuden
mittaaminen sekä asiakkaille kohdistettavan Facebook-tarjonnan sisältö ja sen
hoitamiseen liittyvä vastuunjako.
Teoria perustuu suhdemarkkinointiin ja uskollisuuden luomiseen. Hyötyäkseen
Facebookista yrityksen tulee hallita nämä asiat, sekä osoittaa kiinnostusta sosiaalista
mediaa kohtaan ja sitoutua sen ylläpitämiseen. Saadakseen käsityksen Facebookin
tuottamasta lisäarvosta yrityksen on aktiivisesti pidettävä lukua käytetyistä
työtunneista sekä tutkittava Facebook-sivustolla tarjotun materiaalin vaikutusta
myyntiin.
On tärkeää tiedostaa, että Facebook ei tuo uusia asiakkaita, vaan täydentää nykyisten
asiakkaiden mielikuvaa yrityksestä luoden samalla pitkäaikaisia asiakassuhteita.