Markkinointisuunnitelma valokuvaus - ja tuotantojärjestelijäyrittäjälle
Pellikka, Maisa (2012)
Pellikka, Maisa
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205259989
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205259989
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli markkinointisuunnitelman laatiminen pienyritykselle, ottaen huomioon yrityksen rajalliset resurssit. Markkinointisuunnitelmalle oli tarvetta, jotta löydetään uusia keinoja tuoda yritystä tunnetuksi potentiaalisten asiakkaiden parissa. Pienen yrityksen tulee panostaa edullisiin keinoihin mainostaa yritystä ja sen palveluja. Mainonnan avulla yritys saa uusia asiakkaita ja pysyy kannattavana.
Tutkimuksen case-yritys on pieni valokuvaus – ja tuotantojärjestely-yritys Oulun keskustassa. Yrityksen nimi on Tmi Marjo T. Väisänen ja se on perustettu vuonna 2009. Yrittäjä tekee töitä kotoa käsin eikä hänellä ole varsinaisia toimitiloja. Opinnäytetyön aiheena on ollut laatia Tmi Marjo T. Väisäselle ohjeellinen markkinointisuunnitelma, jonka avulla saadaan lisää asiakkaita erityisesti yritysasiakkaita, tehdä yritystä tunnetummaksi sekä kehittää yrityksen toimintaa. Keskeisimpiä vaiheita työssä olivat erilaiset analyysit, päämäärien ja tavoitteiden luominen, edullisten markkinointikeinojen hyödyntäminen ja strategiset valinnat. Materiaalia opinnäytetyötä varten on saatu Internetistä, aihetta käsittelevistä kirjoista sekä lisäksi haastattelemalla itse yrittäjää.
Tutkimuksen case-yritys on pieni valokuvaus – ja tuotantojärjestely-yritys Oulun keskustassa. Yrityksen nimi on Tmi Marjo T. Väisänen ja se on perustettu vuonna 2009. Yrittäjä tekee töitä kotoa käsin eikä hänellä ole varsinaisia toimitiloja. Opinnäytetyön aiheena on ollut laatia Tmi Marjo T. Väisäselle ohjeellinen markkinointisuunnitelma, jonka avulla saadaan lisää asiakkaita erityisesti yritysasiakkaita, tehdä yritystä tunnetummaksi sekä kehittää yrityksen toimintaa. Keskeisimpiä vaiheita työssä olivat erilaiset analyysit, päämäärien ja tavoitteiden luominen, edullisten markkinointikeinojen hyödyntäminen ja strategiset valinnat. Materiaalia opinnäytetyötä varten on saatu Internetistä, aihetta käsittelevistä kirjoista sekä lisäksi haastattelemalla itse yrittäjää.