E-marketing plan- Case study E.Luhta Oy Ltd
Bhandari, Saroj (2012)
Bhandari, Saroj
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112215979
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112215979
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää tehokas sähköisen markkinoinnin suunnitelma kohdeyritykselle E.Luhta Oy:lle.
Tapaustutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tiedot kerättiin haastattelemalla yrityksen johtajia ja verkkosivujen kehittäjiä, jotka ymmärtävät todelliset ongelmat.
Aihetta tutkittiin ensin teoreettisesta näkökulmasta esitellen akateemista kirjallisuutta sähköisestä markkinoinnista. Empiirinen aineisto kerättiin pääasiassa henkilökohtaisesti haastattemalla yritysjohtajia ja verkkosivujen suunnittelijoita.
Yhtiöllä oli vaikeuksia näkyvyydessä hakukonetuloksissa sekä vähittäismarkkinoilla, joten tämä tutkimus tehtiin yhtiön avuksi. Teoreettisessa osassa tutkittiin sähköisen markkinoinnin teoriaa, e-markkinoinnin työkaluja ja hakukonetuloksia, jotka auttoivat luomaan tehokkaan sähköisen markkinoinnin suunnitelman. Tilanneanalyysi suoritettiin ja sivusto ja olemassa oleva sähköisen markkinoinnin ongelma ratkaistiin case-tutkimuksena, joka paransi uusia sivustoja
Tapaustutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tiedot kerättiin haastattelemalla yrityksen johtajia ja verkkosivujen kehittäjiä, jotka ymmärtävät todelliset ongelmat.
Aihetta tutkittiin ensin teoreettisesta näkökulmasta esitellen akateemista kirjallisuutta sähköisestä markkinoinnista. Empiirinen aineisto kerättiin pääasiassa henkilökohtaisesti haastattemalla yritysjohtajia ja verkkosivujen suunnittelijoita.
Yhtiöllä oli vaikeuksia näkyvyydessä hakukonetuloksissa sekä vähittäismarkkinoilla, joten tämä tutkimus tehtiin yhtiön avuksi. Teoreettisessa osassa tutkittiin sähköisen markkinoinnin teoriaa, e-markkinoinnin työkaluja ja hakukonetuloksia, jotka auttoivat luomaan tehokkaan sähköisen markkinoinnin suunnitelman. Tilanneanalyysi suoritettiin ja sivusto ja olemassa oleva sähköisen markkinoinnin ongelma ratkaistiin case-tutkimuksena, joka paransi uusia sivustoja