Uuden palvelun markkinointi ja lanseeraaminen Suomen markkinoille case-yritykselle
Telenius, Elmer (2021)
Telenius, Elmer
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105067515
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105067515
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin case-yritykselle toimeksiantona, yrityksen uuden palvelun lanseeraamisen tueksi. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, olisiko Search Inside Yourself -koulutukselle kysyntää tai tarvetta eri alan yrityksissä Suomessa ja miten eri yrityksissä työhyvinvointia edistetään ja mitä osa-alueita he haluavat kehittää.
Työn teoriaosuudessa esitellään tarkemmin työn toimeksiantaja ja lanseerattava palvelu. tämän lisäksi esitellään työn viitekehys, sekä avataan työn keskeisiä käsitteitä.
Työn empiirisen osan tutkimusmenetelmänä hyödynnettiin laadullista tutkimusta, jonka tueksi opinnäytetyössä suoritettiin suunniteltu kyselytutkimus sähköpostitse. Kyselytutkimukseen kartoitettiin viideltä eri toimialalta 100 taloudellisesti vakaata yritystä. Vastauksia kyselytutkimukseen saatiin yhteensä 12 kappaletta, tutkimuksen vastausprosentti oli siis 12 %.
Luodun kokonaisuuden avulla pystyttiin havaitsemaan miten eri yritykset edistävät henkilöstöjensä työhyvinvointia, sekä mitä työhyvinvoinnin osa-alueita yritykset kokevat merkityksellisiksi. Opinnäytetyössä toimeksiantajalle laadittiin toimintasuosituksia Search Inside Yourself -koulutuksen lanseeraamisen tueksi, sekä onnistuttiin kartoittamaan yksi potentiaalinen asiakas kyseiselle koulutukselle.
Työn teoriaosuudessa esitellään tarkemmin työn toimeksiantaja ja lanseerattava palvelu. tämän lisäksi esitellään työn viitekehys, sekä avataan työn keskeisiä käsitteitä.
Työn empiirisen osan tutkimusmenetelmänä hyödynnettiin laadullista tutkimusta, jonka tueksi opinnäytetyössä suoritettiin suunniteltu kyselytutkimus sähköpostitse. Kyselytutkimukseen kartoitettiin viideltä eri toimialalta 100 taloudellisesti vakaata yritystä. Vastauksia kyselytutkimukseen saatiin yhteensä 12 kappaletta, tutkimuksen vastausprosentti oli siis 12 %.
Luodun kokonaisuuden avulla pystyttiin havaitsemaan miten eri yritykset edistävät henkilöstöjensä työhyvinvointia, sekä mitä työhyvinvoinnin osa-alueita yritykset kokevat merkityksellisiksi. Opinnäytetyössä toimeksiantajalle laadittiin toimintasuosituksia Search Inside Yourself -koulutuksen lanseeraamisen tueksi, sekä onnistuttiin kartoittamaan yksi potentiaalinen asiakas kyseiselle koulutukselle.